Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1192891
MartinS skrev:Frakt på 2-3 veckor och 2 veckor hos handlaren är väl rätt normalt.
Jo det är sant, tror dock en kollega hade några arbetsdagar mellan att bilen var byggd tills att den fanns hos handlaren.
#1192934
permikael skrev:
MartinS skrev:Frakt på 2-3 veckor och 2 veckor hos handlaren är väl rätt normalt.
Jo det är sant, tror dock en kollega hade några arbetsdagar mellan att bilen var byggd tills att den fanns hos handlaren.
Du kan omöjligt lita på vad det står på Min Volvo-sidan.
Det finns dom som det har stått orderlagd för när de har bilen hemma i garaget.

Jag kan köpa några dagar om bilen byggs i Göteborg, men inte i Gent.
#1193040
fjohan82 skrev:
permikael skrev:
MartinS skrev:Frakt på 2-3 veckor och 2 veckor hos handlaren är väl rätt normalt.
Jo det är sant, tror dock en kollega hade några arbetsdagar mellan att bilen var byggd tills att den fanns hos handlaren.
Du kan omöjligt lita på vad det står på Min Volvo-sidan.
Det finns dom som det har stått orderlagd för när de har bilen hemma i garaget.

Jag kan köpa några dagar om bilen byggs i Göteborg, men inte i Gent.
Nä litar absolut inte på vad som står där, dock är det konstigt att tiden inte har ändras en vecka sedan jag beställde i april.
När jag bestälde våran nuvarande v60 ändrades leveranstiden hela tiden åt det positivare hållet..
Sitter inte i sjön, men är ju kul att få åka någon vecka på sommardäcken iaf :lol:
#1193394
Beställde i mitten av mars fick lev om v39. i juli fick jag min första uppdatering till v38 sen för någon vecka sedan fick jag en uppdatering tillbaka till 39 och i söndags igen och fortfarande v39 men som fler påpekat så får man ta det med en nypa salt .Skulle va tungt nu om det blev ännu senare när man hade 26v (halvår) från början .Har för mig säljaren sa ca en vecka från fabrik till butik samt ev tid för montering av tillhör och polering.
#1193438
Danne63 skrev:Beställde i mitten av mars fick lev om v39. i juli fick jag min första uppdatering till v38 sen för någon vecka sedan fick jag en uppdatering tillbaka till 39 och i söndags igen och fortfarande v39 men som fler påpekat så får man ta det med en nypa salt .Skulle va tungt nu om det blev ännu senare när man hade 26v (halvår) från början .Har för mig säljaren sa ca en vecka från fabrik till butik samt ev tid för montering av tillhör och polering.
En vecka leverans låter rimligt.
Jag får nu att statusen uppdateras varje dag, men det ändras inget alls på vilken vecka jag skall få bilen.
Vad jag läste mig till skall den fortsättas tillverkas i Kina,men jag vet inte om det är för EU marknaden eller enbart för den Kinesiska.
Om nu den sista bilen rullar av nästa vecka i Gent, och min leverans v41 stämmer har jag en liten känsla utav att den kan bli byggd i Kina och då är det knappast troligt att den kommer snabbare till Sverige än just v41, inget ont av att den byggs där, men hade verkligen hoppats att leveranstiden skulle gå ner några veckor emot den första veckan jag fick i April :(
#1193560
permikael skrev:
Danne63 skrev:Beställde i mitten av mars fick lev om v39. i juli fick jag min första uppdatering till v38 sen för någon vecka sedan fick jag en uppdatering tillbaka till 39 och i söndags igen och fortfarande v39 men som fler påpekat så får man ta det med en nypa salt .Skulle va tungt nu om det blev ännu senare när man hade 26v (halvår) från början .Har för mig säljaren sa ca en vecka från fabrik till butik samt ev tid för montering av tillhör och polering.
En vecka leverans låter rimligt.
Jag får nu att statusen uppdateras varje dag, men det ändras inget alls på vilken vecka jag skall få bilen.
Vad jag läste mig till skall den fortsättas tillverkas i Kina,men jag vet inte om det är för EU marknaden eller enbart för den Kinesiska.
Om nu den sista bilen rullar av nästa vecka i Gent, och min leverans v41 stämmer har jag en liten känsla utav att den kan bli byggd i Kina och då är det knappast troligt att den kommer snabbare till Sverige än just v41, inget ont av att den byggs där, men hade verkligen hoppats att leveranstiden skulle gå ner några veckor emot den första veckan jag fick i April :(

De XC60 som flyttas till Kina är för den kinesiska marknaden, så jag tror inte att du behöver oroa dig!
#1193609
snowi skrev:
permikael skrev:
Danne63 skrev:Beställde i mitten av mars fick lev om v39. i juli fick jag min första uppdatering till v38 sen för någon vecka sedan fick jag en uppdatering tillbaka till 39 och i söndags igen och fortfarande v39 men som fler påpekat så får man ta det med en nypa salt .Skulle va tungt nu om det blev ännu senare när man hade 26v (halvår) från början .Har för mig säljaren sa ca en vecka från fabrik till butik samt ev tid för montering av tillhör och polering.
En vecka leverans låter rimligt.
Jag får nu att statusen uppdateras varje dag, men det ändras inget alls på vilken vecka jag skall få bilen.
Vad jag läste mig till skall den fortsättas tillverkas i Kina,men jag vet inte om det är för EU marknaden eller enbart för den Kinesiska.
Om nu den sista bilen rullar av nästa vecka i Gent, och min leverans v41 stämmer har jag en liten känsla utav att den kan bli byggd i Kina och då är det knappast troligt att den kommer snabbare till Sverige än just v41, inget ont av att den byggs där, men hade verkligen hoppats att leveranstiden skulle gå ner några veckor emot den första veckan jag fick i April :(

De XC60 som flyttas till Kina är för den kinesiska marknaden, så jag tror inte att du behöver oroa dig!
Gott det var min hypotes också!
Vet du exakt vilken den sista veckan är i Gent?
Användarvisningsbild
av snowi
#1193769
Gott det var min hypotes också!
Vet du exakt vilken den sista veckan är i Gent?[/quote]


Dom har redan börjat flytta en stor del av produktionen till Kina och Gent är inne på slutspurten just nu.

Det finns dock en del XC60 kvar att bygga och skulle dom inte bli klara innan sista produktionsdag V35 så förlänger dom produktionen "i nöd och lust" haha :D

Men Gent är den Volvofabrik som håller allra högsta kvalitet, så du bör inte oroa dig.

Från att min bil var 'Klar för leverans/transport' så tog det 2 veckor, Gent <-> Göteborg + 5 dagar för bilhandlaren att slutmontera sista detaljer mm.

Jag kollade upp alla våra 3st XC60 via jobbet och ingen utav bilarna har stött på något problem alls under hela produktionen, så jag är säker på att du kommer få en toppenfin bil, så det är värt att vänta :)

Har du fler funderingar så kan du skicka mig ett PM.
#1193775
snowi skrev:
Dom har redan börjat flytta en stor del av produktionen till Kina och Gent är inne på slutspurten just nu.

Det finns dock en del XC60 kvar att bygga och skulle dom inte bli klara innan sista produktionsdag V35 så förlänger dom produktionen "i nöd och lust" haha :D

Men Gent är den Volvofabrik som håller allra högsta kvalitet, så du bör inte oroa dig.

Från att min bil var 'Klar för leverans/transport' så tog det 2 veckor, Gent <-> Göteborg + 5 dagar för bilhandlaren att slutmontera sista detaljer mm.

Jag kollade upp alla våra 3st XC60 via jobbet och ingen utav bilarna har stött på något problem alls under hela produktionen, så jag är säker på att du kommer få en toppenfin bil, så det är värt att vänta :).......
Slutspurt?? Hoppas inte det innebär att hastigheten på bandet ökat! Skulle inte kännas bra om dom glömt montera något på bilen. Jag fick i dag uppdatering till leverans vecka 38. Det är nära nu .... :D :D :D
Så det är planerat att dom slutar tillverka XC60 Classic vecka 35? Det är nästa vecka det.

Jag gjorde en kontroll av AC på precis samma[…]

Hade min V70 på verkstaden idag och fick e[…]

Uppföljning mjukvara 2024

Jag fick ner version 3.0.3 till min bil idag. Ska […]

Minirecension av kina DICE

Jag kör med VIDA med denna kabeln - 256kr ink[…]