Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Derank
#1192223
Mmmmmmm. Men du är inte volvp
Användarvisningsbild
av Eldberg
#1192228
Jag är fullt beredd att betala för den här tjänsten. Jag begär inte att nån ska arbeta gratis. Men jag blev uppriktigt chockad av priset. Fem minuters arbete för 600 spänn, det är en timlön på 7200 kr. Denna käftsmäll stod i bjärt kontrast till den välkomnande och vänliga andan i Volvos informationsmaterial. Men jag är väl fel sorts kund, kantänka.
Användarvisningsbild
av MartinS
#1192232
För att tjäna 7200kr/timme skall det stå 19 personer efter dig i kön.. Var det sådan rusning?
av Turbodanne
#1192254
Eldberg skrev:Jag är fullt beredd att betala för den här tjänsten. Jag begär inte att nån ska arbeta gratis. Men jag blev uppriktigt chockad av priset. Fem minuters arbete för 600 spänn, det är en timlön på 7200 kr. Denna käftsmäll stod i bjärt kontrast till den välkomnande och vänliga andan i Volvos informationsmaterial. Men jag är väl fel sorts kund, kantänka.
Och Volvo tar inte betalt av verkstäder för att dom ska ha tillgång till detta? Snälla , tänk efter lite.
av daner295
#1192307
Tycker också denna avgift är förbannat snålt av Volvo. Tar 5 minuter på verkstaden, de behöver inte ens bilen. Jag betalar ju ändå en månadsavgift för VoC-abonnemanget som de bör kunna tjäna in dessa 5 minuters arbete på?
av mikebike
#1192308
Derank skrev:Mmmmmmm. Men du är inte volvp
I fjol på semestern bad jag om en kostnadsuppskattning hos Volvo i Varberg för att fixa en sned front.
En tekniker kom med ut för att "titta" på bilen. Det slutade med att han ägnade en halvtimme åt att försöka fixa problemet på plats.
Slutligen gav han upp och bad mig boka en tid. Givetvis fanns det ingen tid tillgänglig innan jag skulle åka hem, så jag fick boka tid hos Bilia hemma istället.

Kostnad? "Jag lyckades ju inte fixa felet"
Användarvisningsbild
av sura56
#1192324
Detta "lilla problem" handlar inte om att bilen måste in på verkstaden alls, det räcker att prata med en försäljare t.ex.
Så varför skulle det då kosta någonting överhuvud taget.
Man betalar väl inget när man går in till en säljare och diskuterar ett ev. bilköp.
av Turbodanne
#1192328
daner295 skrev:Tycker också denna avgift är förbannat snålt av Volvo. Tar 5 minuter på verkstaden, de behöver inte ens bilen. Jag betalar ju ändå en månadsavgift för VoC-abonnemanget som de bör kunna tjäna in dessa 5 minuters arbete på?
Men hur svårt ska det vara att förstå ? Varken ÅF eller verkstaden ägs av Volvo utan det är egna VINSTDRIVANDE företag som är auktoriserade av Volvo att sälja och reparera deras produkter. Köper du bilen av en Volvo AUKTORISERAD ÅF så fixar dom detta gratis , men varför ska ÅF betala med sin tid för att Kalle och Peter har gjort en bilaffär eller nån annan handlare har sålt en bil och inte fixar detta själv ?

Att ni betalar för VOC abbonemanget tjänar ju inte en ÅF en krona på. Tid kostar pengar så enkelt är det.
av Turbodanne
#1192329
sura56 skrev:Detta "lilla problem" handlar inte om att bilen måste in på verkstaden alls, det räcker att prata med en försäljare t.ex.
Så varför skulle det då kosta någonting överhuvud taget.
Man betalar väl inget när man går in till en säljare och diskuterar ett ev. bilköp.
Snälla du , en försäljare ska försöka sälja en bil till dig , det är det som betalar hans tid , inte att du som köpt av joppe på hörnet kommer in med din nyligen inköpta bil och vill ha en pin kod , inte så lätt att sälja en bil till nån som precis har köpt en bil va?
Användarvisningsbild
av Jensen
#1192372
Endast ÅF registrerar abonnemanget åt dig.
Volvo/Voc kommer att hänvisa dig dit.
Betala och var glad.
Brainys V60

Hej. Ni som känner mig från för[…]

Vi som beställt nya XC60

När beställde du? Jag lade f&o[…]

Bakfjädrar.

För min del är det lite värre. R-[…]

Alla AC-system läcker. Ofta kan det dr&oum[…]