Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av KrilleW
#1192696
du har fått förslag på lösning genom att gå in hos en handlare, ringa Kundtjänst och trycka på on call-knappen. Har du prövat något av följande? Känns viktigare för dig att diskutera än att få "problemet" löst.

Har en vän som köpte begagnat också. Han tryckte på on call, så gjorde de en reset på abonnemanget och skickade en pinkod till honom. Tog några minuter.
Användarvisningsbild
av batmac
#1192718
KrilleW skrev:du har fått förslag på lösning genom att gå in hos en handlare, ringa Kundtjänst och trycka på on call-knappen. Har du prövat något av följande? Känns viktigare för dig att diskutera än att få "problemet" löst.

Har en vän som köpte begagnat också. Han tryckte på on call, så gjorde de en reset på abonnemanget och skickade en pinkod till honom. Tog några minuter.
On call hänvisade iaf mig till en återförsäljare.
Användarvisningsbild
av RichardCardell
#1192971
Betalade inte heller något för att få det aktiverat hos Billia Trelleborg fast bilen var köpt privat. Hade dock inte sagt något om de hade velat ha betalt, klart ÅF ska ha betalt för sin tid.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Användarvisningsbild
av Eldberg
#1193697
Inte för att jag vill älta det här i onödan men en detalj till har jag nu fått veta. Det där med att VoC gäller i fyra år från att bilen är ny… är inte sant. Det är vad som gäller om jag köper en ny Volvo idag, men det medföljande abonnemangets längd har varierat från år till år. Min bil har inget giltigt abonnemang, det har gått ut trots att bilen bara är 2 år. Antagligen är det därför det inte händer något när jag trycker på knappen i bilen.
av Lobocut
#1193701
Eldberg skrev:Inte för att jag vill älta det här i onödan men en detalj till har jag nu fått veta. Det där med att VoC gäller i fyra år från att bilen är ny… är inte sant. Det är vad som gäller om jag köper en ny Volvo idag, men det medföljande abonnemangets längd har varierat från år till år. Min bil har inget giltigt abonnemang, det har gått ut trots att bilen bara är 2 år. Antagligen är det därför det inte händer något när jag trycker på knappen i bilen.

Vad kostar VoC när gratisperioden gått ut?
av Figgeduni
#1193705
Lobocut skrev:
Eldberg skrev:Inte för att jag vill älta det här i onödan men en detalj till har jag nu fått veta. Det där med att VoC gäller i fyra år från att bilen är ny… är inte sant. Det är vad som gäller om jag köper en ny Volvo idag, men det medföljande abonnemangets längd har varierat från år till år. Min bil har inget giltigt abonnemang, det har gått ut trots att bilen bara är 2 år. Antagligen är det därför det inte händer något när jag trycker på knappen i bilen.

Vad kostar VoC när gratisperioden gått ut?
På min V40 är det om jag inte missminner mig 375kr för ett år elr 675 för två.
Användarvisningsbild
av Jensen
#1193766
KrilleW skrev:
Har en vän som köpte begagnat också. Han tryckte på on call, så gjorde de en reset på abonnemanget och skickade en pinkod till honom. Tog några minuter.
Denna info är inte korrekt, det är endast ÅF som gör registreringen åt kund.
Volvo oncall center registrerar inte och skickar inte heller ut pinkoder till kund.
har du tur så kan en tekniker/säljare hjälpa dig kostnadsfritt, annars är det ca 400-600kr för att registrera
abonnemanget.
Du kan vara glad åt att Volvo istället sänkt priset på årsabonnemanget från 1400kr till 375kr
Användarvisningsbild
av TommyP86
#1193858
Jag har tryckt på oncall på säkert 3-4 bilar. Om bilens abb inte använts (förnyats) kan man kanske behöva uppsöka verkstaden, det vet jag inget om. Men att bara få ny pin, det kommer på mail. Se till att ha laddat ner appen och sitta med ett färdigt minvolvo-konto så går det på minuter.
Användarvisningsbild
av Eldberg
#1196478
Nu verkar det äntligen ordna sig. Åkte till en stad där det finns en annan återförsäljar-kedja än den som dominerar kring min hemort. Ägarbyte skulle kosta 300 vilket inte är helt orimligt. Sedan bestämde sig teknikern för att "vi bjuder på det här". Inhandlade 2 års VoC för 625 pengar. Betalt och kvitterat, väntar nu bara på PIN-kod.

De sista åren skippade Volvo "äkta[…]

Uppföljning mjukvara 2024

Tänk den dag det kunde bli så att bilt[…]

Blev byte av samtliga filter och ny olja igå[…]

Ex30 leveranstid

Snygg! Fina bilder