Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Är polestar för XC60 D4 AWD rekommenderat?

Ja, bilen blev mycket bättre och roligare att köra!!
8
89%
Nej, känner ingen direkt skillnad
1
11%
#1194671
Så här är det

Bilen är helbilsgodkänd med standardeffekten, ändras effekten SKA bilen typas om annars är den olaglig då motorns effekt är ändrad. För att göra rätt ska bilen Reg besiktas efter man lagt in Polestar, 695:- kostat det.

Ge inte råd baserade på okunskap, då är detta forum inte till hjälp för någon.
#1194711
Psyko skrev:Så här är det

Bilen är helbilsgodkänd med standardeffekten, ändras effekten SKA bilen typas om annars är den olaglig då motorns effekt är ändrad. För att göra rätt ska bilen Reg besiktas efter man lagt in Polestar, 695:- kostat det.

Ge inte råd baserade på okunskap, då är detta forum inte till hjälp för någon.
Tack för att du klargör det hela. Jag vill minnas att jag läst detta någonstans men kan inte komma ihåg var det var.
#1194717
Psyko skrev:Så här är det

Bilen är helbilsgodkänd med standardeffekten, ändras effekten SKA bilen typas om annars är den olaglig då motorns effekt är ändrad. För att göra rätt ska bilen Reg besiktas efter man lagt in Polestar, 695:- kostat det.
Märkligt att inte ens handlarna gör det.
Jag är åttonde ägaren till min bil och jag köpte den hos en Volvohandlare. Fortfarande har den inte blivit typad. I mitt fall beror det på det måste göras på en annan anläggning än där jag besiktigat.
#1195170
intruder1400 skrev:20 % effekt o 10 % vridmoment får ändras lagligt !
Avgasintyg får du från Volvo !
Så de är bara räkna
Kan konstatera att Polestar på en D4 AWD ligger under dessa värden. Är nyfiken på källan.
#1198207
CabBO skrev:
TurboLarsson skrev:Har nu haft min v60 inne på optimering och tog max programmet som ungefär går ifrån 136hk till 170 hk och 420 i Nm. ... har nu kört den ca 2v och kört in den som dom sa och den växlar mycket mjukare och när man ger på bara första gasen så känner man skillnad .. mycket mer vridstark när det behövs ... DOCK upplever jag inte den där extra sjussen som jag förväntat mig vid fullgas. ..men är ingen racing bil utan har den som alltiallo...:)

Skickat från min SM-G900F via Tapatalk
Vilken optimering har du gjort. Du säger max programmet. Vad betyder det.
Hej ! Ursäkta sent svar .. kanske du kan se på länken vad Som gjordes. . -->http://www.motoroptimering.se/p/motorop ... num=Dym403

bara optimering inget annat

Skickat från min SM-G900F via Tapatalk
#1198444
Har nu optimerat min XC60 D4 AWD MY16, märker klart att det är skillnad. Lite som någon sagt förut att det känns som man kör med sportläge fast inte på samma höga varv. Växlarna upplever jag också går mjukare. Vill dock påpeka att det verkligen inte är en stor förändring - men jag tycker nog ändå det är värt pengarna. Hade dock inte betalat många kronor över 6900 som jag fick betala på Bilia.
#1198459
Om man inte bryr sig om garantierna så ta något annat än polestar till d4 awd. Kör du in bsr Rica el smoab kommer du få en helt ny bil.
#1198676
Det är mycket märkligt att samtliga utom jag känner att bilen blivit märkbart bättre efter Polestar uppgradering (190-220hk). Det måste med andra ord vara fel på mig som inte känner något, trots att jag är inne på min 13:e bil (9:e Volvon) :???: Jag kan i bästa fall inbilla mig att den växlar en aning bättre och kanske kanske fått lite bättre acceleration.

Som i rubriken, någon som fått P3.0.3 […]

Nytt avgasrör B234F

745-an har rullat uppskattningsvis drygt 50000 mil[…]

Torkarblad till strålkastarna verkar ha utg&[…]

Motortvätt, vad tänka på?

Vill slänga in en varning, en ballast till […]