Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av relfor
#1190603
Jag har en Volvo S60 D3 2012. Jag har Volvos original el-sats till dragkroken. I S60 finns ingen el i bagagen så jag satte in det själv. Kopplade mig på dragkrokens el, stift 10 (spänning vid tändning påslagen). Märkligt nog så ger inte det stiftet ström då tändningen är påslagen. Är det någon som vet om bilen känner av om en kärra är påkopplad och då slår på strömmen? Stift 9 (spänning konstant) funkar ju även då bilen är avstängd som det borde vara. Jag vill ju helst undvika att koppla in uttaget på konstant ström, men får väl göra det om detta inte funkar.
Användarvisningsbild
av MartinS
#1190620
Mest troligt är det precis som du säger, finns det ingen förbrukare så aktiveras inte utgångarna till släpkontakten.

/Martin
Användarvisningsbild
av MartinS
#1190633
Du kan ju skarva in dig på matningen till TRM modulen, den som matar släpvagnsuttaget. Tänk på att säkra uttaget med 10-15A bara då trm matas via en 40A säkring vilket är lite mastigt. Fast det blir ju konstantmatning och det ville du kanske inte ha.
av relfor
#1190635
Ja jag sitter och letat efter något annat att koppla in mig på. Jag hade helst haft till något som startar via tändningen. Annars får jag köra konstantström. Har en separat 15A säkring då jag såg att de andra 12v uttagen har det i bilen.
av Daniel73
#1190650
Koppla in dig med relä via 12-v uttaget i bagaget och ta styrström från regskyltsbelysningen?

Jag testa car.info för skojs skull och sö[…]

Nya E-klass AllTerrain kanske? Ja jag gick fr&ar[…]

Weber 32dir på en b20

Har du en B20B ska det sitta dubbla SU, annars &au[…]

Jag syftar på resonemanget som somliga sl&a[…]