Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1190790
Zephyros skrev:
snowi skrev:Härligt att det blev ett beslut!

Jag själv har haft 2st XC60 med D4 VEA och jag hämtar min 3:e nu på fredag. (XC60 Classic Summum)

Min har likvärdig utrustning som du får, dock ej teknikpaket PRO.

Det ända jag ångrar nu i efterhand är att jag inte valde backkamera, sen så fick jag inte ändra stolar (får sportstolar) då jag beställde en lagerbil, men jag lyckades få igenom de nödvändigaste ändringarna.. backkamera mm går alltid att ordna i efterhand, men kostar dock mer.

Hoppas du blir nöjd med bilen, jag har ännu inte blivit besviken! :D

Har du fler frågor eller funderingar så kan du höra av dig.
Grattis! Tack skall du ha. Nu är det ba väntan kvar. Jag är jätte nöjd med den jag har idag. Tack det lär komma frågor då jag är inte så kunnig :)
Nervöst är det samtidigt, min första riktiga beställning av helt ny bil :)! Hoppas du får mycket nöje med din nya. :) hälsningar[/

Nu ringde de mig fr Volvo handlaren och säger de gjort fel och bilen finns inte kvar. Blivit fel i systemet. Men de erbjuder mig samma fast med AWD motor istället för VEA motor. AWD är lite dyrare men de fixar det med samma pris som min förra'? Vad tycker ni?
#1190791
fjohan82 skrev:Grattis! VEA-motorn är underbar, speciellt med 8-stegade automaten :-)-)
Tack snälla. Men nu blev det annorlunda , Nu ringde de mig fr Volvo handlaren och säger de gjort fel och bilen finns inte kvar. Blivit fel i systemet. Men de erbjuder mig samma fast med AWD motor istället för VEA motor. AWD är lite dyrare men de fixar det med samma pris som min förra'? Vad tycker ni?
#1190968
Det fanns en kampanj innan där AWD och automat var fritt. Det är inte heller helt omöjligt att det är en sån lagerbil som handlaren erbjuder idag.
Tycker de borde erbjuda något bättre, en D5 AWD iaf, alternativt ett polestartrim.
Synd för XC60 blir verkligen en modernare bil med VEA motorn.
#1191022
Tycker folk överdriver lite här. Du får awd och en bra motor. Inget att tveka över enligt mig. Dock så gjorde ju de fel så jag jag tycker du ska spela på det och få med polestar. Men att det är en sämre deal att få d4 awd håller inte jag med om. AWD kostar skapligt mkt att få i vanliga fall.
#1191078
ja, han borde minst få med polestar, gratis service 5år, dragkrok och en omgång 20 tummare + någar hotellnätte roch 5k insatt på Volvokortet, säljarna har ju gjort bort sig totalt här......................................

Hej allesammans, har en Volvo V70 från 2016 […]

Jag ska byta kamrem på min v70 05. När […]

Associationsleken, är ni med? ;-P

Laser (i moderna fibernät.)

S80 T6 AWD -08

Så att det inte uppstår missförst[…]