Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1190436
Härligt att det blev ett beslut!

Jag själv har haft 2st XC60 med D4 VEA och jag hämtar min 3:e nu på fredag. (XC60 Classic Summum)

Min har likvärdig utrustning som du får, dock ej teknikpaket PRO.

Det ända jag ångrar nu i efterhand är att jag inte valde backkamera, sen så fick jag inte ändra stolar (får sportstolar) då jag beställde en lagerbil, men jag lyckades få igenom de nödvändigaste ändringarna.. backkamera mm går alltid att ordna i efterhand, men kostar dock mer.

Hoppas du blir nöjd med bilen, jag har ännu inte blivit besviken! :D

Har du fler frågor eller funderingar så kan du höra av dig.
#1190523
snowi skrev:Härligt att det blev ett beslut!

Jag själv har haft 2st XC60 med D4 VEA och jag hämtar min 3:e nu på fredag. (XC60 Classic Summum)

Min har likvärdig utrustning som du får, dock ej teknikpaket PRO.

Det ända jag ångrar nu i efterhand är att jag inte valde backkamera, sen så fick jag inte ändra stolar (får sportstolar) då jag beställde en lagerbil, men jag lyckades få igenom de nödvändigaste ändringarna.. backkamera mm går alltid att ordna i efterhand, men kostar dock mer.

Hoppas du blir nöjd med bilen, jag har ännu inte blivit besviken! :D

Har du fler frågor eller funderingar så kan du höra av dig.
Grattis! Tack skall du ha. Nu är det ba väntan kvar. Jag är jätte nöjd med den jag har idag. Tack det lär komma frågor då jag är inte så kunnig :)
Nervöst är det samtidigt, min första riktiga beställning av helt ny bil :)! Hoppas du får mycket nöje med din nya. :) hälsningar
#1190528
snowi skrev:Jag skulle nog säga såhär..beroende på vad du har för ekonomi och hur mycket du uppskattar bilkörning.

XC60 Classic - Felfri bil, inga sjukdomar/fel kvar, du får mycket utrustning för pengarna, väldigt tyst kupè, pålitlig eftersom att den har byggts såpass länge.

XC60 II "Nya" - Väldigt snygg! När du sätter dig i bilen så är det som en XC90 fast i mindre skala, ny teknik och hög komfort, dock så är det första årsmod vilket innebär att en del både stora eller mindre fel kommer att dyka upp förr eller senare vilket du bör räkna med innan, samt så kostar ju bilen några kr extra jämfört med den gamla.
DOCK, av XC60 II, XC90 samt S/V90 så är den nya XC60:in den bil som haft bäst kvalitet vid nylansering och då har dom gått på antalet fel funna efter en 100 % färdigbyggd bil.

Ang Diesel så tycker jag inte att man ska hänga upp sig på det som stått på Media den senaste månaden.. skulle krav och regler ändras allt för tidigt gällande dieselbilar så kommer det att bli kris i Sverige :shock:

Ang XC60:in du nämner med D4 och AWD, hade det varit jag så hade jag valt en vanlig D4 VEA, då är lådan 8-växlad samt Euro6 motor vilket kan ha en större avgörande punkt när regler kring diesel ändras i storstäder.
D4 awd på classic är också euro6.
#1190790
Zephyros skrev:
snowi skrev:Härligt att det blev ett beslut!

Jag själv har haft 2st XC60 med D4 VEA och jag hämtar min 3:e nu på fredag. (XC60 Classic Summum)

Min har likvärdig utrustning som du får, dock ej teknikpaket PRO.

Det ända jag ångrar nu i efterhand är att jag inte valde backkamera, sen så fick jag inte ändra stolar (får sportstolar) då jag beställde en lagerbil, men jag lyckades få igenom de nödvändigaste ändringarna.. backkamera mm går alltid att ordna i efterhand, men kostar dock mer.

Hoppas du blir nöjd med bilen, jag har ännu inte blivit besviken! :D

Har du fler frågor eller funderingar så kan du höra av dig.
Grattis! Tack skall du ha. Nu är det ba väntan kvar. Jag är jätte nöjd med den jag har idag. Tack det lär komma frågor då jag är inte så kunnig :)
Nervöst är det samtidigt, min första riktiga beställning av helt ny bil :)! Hoppas du får mycket nöje med din nya. :) hälsningar[/

Nu ringde de mig fr Volvo handlaren och säger de gjort fel och bilen finns inte kvar. Blivit fel i systemet. Men de erbjuder mig samma fast med AWD motor istället för VEA motor. AWD är lite dyrare men de fixar det med samma pris som min förra'? Vad tycker ni?
#1190791
fjohan82 skrev:Grattis! VEA-motorn är underbar, speciellt med 8-stegade automaten :-)-)
Tack snälla. Men nu blev det annorlunda , Nu ringde de mig fr Volvo handlaren och säger de gjort fel och bilen finns inte kvar. Blivit fel i systemet. Men de erbjuder mig samma fast med AWD motor istället för VEA motor. AWD är lite dyrare men de fixar det med samma pris som min förra'? Vad tycker ni?

Nu ska vi se om jag har huvudet med mig den hä[…]

Service Renault Scenic 2003

Det låter som ett rätt kul projekt att[…]

Försök nummer 1 avklarat. Gick inte som[…]

Ni som har koll, hur är läget? Så[…]