Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av waiko
#1190067
Hej
Ska beställa en V60 T3 automat med classic utförande med paketen plus, intelsafe och klimatpaket med voc och metallic. För detta kommer jag att betala 4500 kr i månaden i 36 månader. Sen så är det bara att lämna tillbaka bilen och hämta ut en ny.
Är less på att lägga kontantinsats på bilar, samma bil med klassisk volvo billån skulle kosta 4350 per månad i 60 månader plus en insats på ca 65000 kr. Är det nån som har erfarenhet av care by volvo konceptet? Det känns ju bra när man läser om det på Volvos hemsida och enl säljare så är det ett växande köpsätt
av danielh1025
#1190068
Du får väl inte göra skatteavdrag på leasingavgiften som du får på ditt lån, så det är väl en hundralapp till i månaden gissar jag?
Senast redigerad av 1 danielh1025, redigerad totalt 0 gånger.
Användarvisningsbild
av joel80
#1190069
Hur många mil får du köra per år? Vad kostar övermil?

Vad händer om du under avtalstiden skulle behöva göra dig av med bilen? Kostnader för att bryta i förtid e.t.c?
av waiko
#1190084
Avtalet är på 1500 mil per år, vi kör ej mera. Sant med skatteavdrag. Men slipper lägga kontant insats på ca 65000. Övermil är 8 kr milen. Bryter man avtalet i förtid så får man betala resterande månadsbetalningar
Användarvisningsbild
av joel80
#1190098
Just det där med att man inte kan göra sig av med bilen/kostnaden gör mig lite skeptisk. Det kan hända saker i ens liv under 3 år som gör att förutsättningarna ändras.
I övrigt kan det vara ett okej alternativ tycker jag.
Nackdelen med kontantinsats är väl att man har en större skuld än värdet på bilen under typ halva tiden.. Kör man med kontantinsats har man nån slags "kapitalsäkring" där man typ alltid kan göra sig av med bilen och lösa lånet.
av oykkh
#1190121
Mycket bra produkt. Min nästa bil blir en volvo på care by volvo. Ja man kan betala sig ur sin leasing. Man får betala en viss procent på resterande månadsbetaningar.. sen har man tillgång till sunfleet bilar om man behöver en större bil ibland. Det ingår i care by volvo.. perfekt när man har en volvo elbil och ska på ngn längre resa.. skönt att slippa få ångest att bilen rasat massa i värde oxå. Visst. Inget är gratis. Nya bilar är alltid dyra.. sen slipper man ju säljarna oxå. Bara det är värt ett par hundra extra..

Skickat från min SM-G950F via Tapatalk
av Calva14
#1190125
Jag jämförde priserna man kan få på vanlig privatleasing och då var care betydligt dyrare. En fördel är ju garanti under hela perioden men utöver det skulle jag hellre ta privatleasing och ställa handlarna mot varandra så kan man pressa det ytterligare. Sun fleet och Hertz-rabatt är inget jag skulle ha nytta av personligen men om det är något för dig så kanske det är värt det.
av KrilleW
#1190199
Om man bara tittar på månadskostnaden så är Care by Volvo ett bra alternativ. Även om man inte har 65000kr att lägga på bilen. Du måste dock räkna med att du fortfarande betalar de där 65000kr extra, fast utspritt på 36 månader.


Men om man räknar på det så känns det inte så dyrt. Om du betalar 65000kr i kontantinsats och betalar av bilen på 60 månader så har du efter 36 månader betalat sammanlagt 210,000kr. Med ett restvärde på 50% så skulle du få tillbaka kanske 55-60 tusen i handen om du sålde den. Gör du det så har du lagt 150-155,000kr på bilen under de tre åren.


Med care By Volvo betalar du 162,000kr. Varken mer eller mindre. Dessutom får du vinterdäck på köpet, och nybilsgaranti i tre år. Du slipper dessutom oroa dig över hur restvärdet ser ut om tre år när det förmodligen hänt massor på marknaden, med elbilar och nya skatteregler.

Det enda minuset är att man är låst till bilen i tre år och att man kan behöva köpa nya däck om mönstret är under 4mm.
Det här med normalt slitage är bara trams. Det är något man får bekosta i form av lägre värde på bilen om man själv äger den.

Kan du stå ut med de minusen som finns så råder jag dig att köpa.
av oykkh
#1190202
För mig diffade det bara 200kr mer i månaden på en v90 T5 inscription

Skickat från min SM-G950F via Tapatalk
Användarvisningsbild
av joel80
#1190205
Diffar från vad? Tar du ett lån så måste du ju räkna på vad du har för betaltid och uppskatta restvärdet.
Nytt avgasrör B234F

Behövde inte dom grejerna som var slut p&arin[…]

Jeg opplever at jeg kan se ting når jeg rygg[…]

Hej Har en v70 från 2001 och har fått[…]

Vi som beställt EX90

Vilka konkurrenter är det?