Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Korv1
#1189324
Frågan har säkert varit uppe förut, men jag behöver färsk info! :-)

Finns det några bra tips på vilken OBD2-läsare eller OBD2-interface som funkar för en XC60 -2010.

Tacksam för alla tips!
av Korv1
#1189383
Perra83 skrev:Vill du kunna göra något eller bara läsa av info eller bara se batterispänning, turbotryck, temp på kylvatten etc. ?
Jag vill kunna läsa och nolla felkoder i andra moduler än enbart motorstyrdonet, ABS osv..
av Lobocut
#1189872
drbrain skrev:Då ska du skaffa VIDA/DICE så kan du göra allt utom att ladda ny mjukvara... Kostar ju bara från ca 7-800 upp till 1500 beroende vilken modell du vill ha.
Finns det någon svensk sida som säljer detta med bra kvalitet?
av Korv1
#1190519
Lobocut skrev:
drbrain skrev:Då ska du skaffa VIDA/DICE så kan du göra allt utom att ladda ny mjukvara... Kostar ju bara från ca 7-800 upp till 1500 beroende vilken modell du vill ha.
Finns det någon svensk sida som säljer detta med bra kvalitet?
Jag har hittat på eBay (Asien och USA) och några Engelska Webshoppar.

Är det något speciellt man ska vara vaksam för när det gäller produkten?
Användarvisningsbild
av Derank
#1190520
Vill du bara kunna läsa ut och nolla felkoder skulle jag ha skippat vida och dice. Finns handhållna läsare som tar alla volvo specifika. Med vida ska du släpa runt på en dator och många får knappt till installationerna längre då det är en hackad mjukvara.

Bsr bla har en volvo specifik felkodsläsare. Det finns ett flertal andra ochså. Icarsoft har ochså en som funkar bra till volvo.
Användarvisningsbild
av Derank
#1190521
Hade själv bsr gamla felkodsläsare för äldre modeller och den var hur smidig som helst och du kan ha den liggandes i habdsfacket.
Användarvisningsbild
av Derank
#1190594
Bsr läsaren säljs tyfligen bara tillsammans med ppc3 trim kittet numera. Har man en ppc3 sen tidigare kan man köpa till diagnosen

Blev byte av samtliga filter och ny olja igå[…]

Ex30 leveranstid

Snygg! Fina bilder

Om du vill att bilen skall ha Volvo original halva[…]

EX30 2025 ändringar

Lite nytt redan på kommande årsmodell&[…]