Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Tribeca
#1186047
Min Keyless är stendöd vf + hf och Volvo vill ha 1800 sek för felsökning :-( Hf har varit död länge medan vf har trilskats emellanåt senaste tiden. Batterier i fjärrarna är ok och pluspolen på bilbatteriet har varit bortkopplad som test.

Har någon en idé vad som brukar vara felet. Vb, hb och baklucka fungerar utan problem.

//Otto
av pergrein
#1186059
Kontakten till handtagen börjar glappa. Hänt mig på alla dörrar. Kontaktspray och så trycka till stiften för bättre kontakt löste alla mina problem med keyless.(V60 MY11)

(Finns ett par trådar detta)

Mvh
Per
av Tribeca
#1186073
Ok, tack för tipset det ska jag prova. Åt vilket håll är det bäst att trycka till stiften? Större eller mindre avstånd mellan dem? Kan man komma åt handtaget på hf på ett liknande sätt som vf?
//Otto
av Tribeca
#1186114
Det fungerade på vf :D Jag tryckte ihop stiften i kontakten och tog oljefri kontaktspray på kontakten och satte tillbaks.

Nu är bara frågan hur jag får isär handtaget hf för en liknande operation?

//Otto
av pergrein
#1186126
Bra att d fungerade (RO) D ska vara samma som VF vad jag kommer ihåg.
Du lossar skruven i sidan av dörren och drar ut den lilla plastbiten av handtaget.

Mvh
Per
av Tribeca
#1186138
Klart :-)-) Skruven på hf skulle ut en bit längre innan plastlucka gick att ta bort. Job done! Tack för hjälpen (BE)
av Nelsson
#1186141
Hmm det är väl förlängd garanti på handtagen och kabelmatta i dörrarna på dessa modeller pga alla problem det varit med fukt och skavda kablar. Kolla med din ÅF ;)

Skickat från min Nexus 5X via Tapatalk
av Tribeca
#1186248
Kollade med ÅF och mycket riktigt så finns det en åtgärd från Volvo om bl.a. byte av handtag. Allt mitt fix i onödan :wink:

Hej! Jag köpte en v70n 2,4d från 07 ida[…]

VO31319563 kostade 2241 den 15/9-2017 när j[…]

Däckslitage insidan.

Hjulinställning är enda utvägen.

Precis. Finns en story om att pressen stod på[…]