Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av danielh1025
#1185549
Hejsan!

Bytte nyligen torkarblad då mina gamla började visa ränder. Köpte ett par original från Bilia men bara efter kanske 20 minuters användning så började dom låta. Främst när bladen är längst ut på rutan till vänster och längst ner på rutan till höger. Tänkte väl att något måste vara fel på bladen eftersom mina gamla inte gjorde ett ljud ifrån sig. Åkte in på volvo och dom tittade på hur bladen gick på rutan och tyckte det såg bra ut, fick ändå ett helt par nya som hämtades från lagret och till en början var dessa bra - men sedan efter 20 minuter samma problem.

Problemet uppkommer alltså inte förrän jag kört ett tag med regn och försvinner i ett par minuter med spolarvätska. Tycker även att torkarbladen är kanske dåliga på att "hyvla" bort insekter.

Är det någon som vill dela med sig vad ni använder för torkarblad och hur tysta dom är samt om dom klarar insekter bra? Volvo original verkar inte helt övertygande..
Användarvisningsbild
av fjohan82
#1185550
Jag har fortfarande originalbladen på min bil. Dock tycker jag att Bosch Aerotwin funkar bra, har ett par liggandes som jag ska byta till när det blir dax. Har provat det allra mesta som erbjuds, men som sagt är det dessa jag gillar bäst.
Spolar man direkt när insekten fastnar så brukar dessa funka, men intorkade insekter har nog alla blad svårt för...
Användarvisningsbild
av Perra83
#1185571
Bosch Aero Twin kör jag med och har gjort det i många år. Aldrig några oljud.
Har rutan behandlad med Aquapel.
Användarvisningsbild
av Micce1980
#1185590
Kör med wipers.se egna fram och aquapeel behandling, fungerat bra för mig länge iaf
Användarvisningsbild
av EbbevonVolvo
#1185614
Micce1980 skrev:Kör med wipers.se egna fram och aquapeel behandling, fungerat bra för mig länge iaf
+1
Haft dessa på i ett år nu.
av danielh1025
#1185707
unsuspected skrev:Någon som har provat Biltemas på XC60? Har på Focusen och funkar kanon.
Vilka blad på biltema har du? Hört mycket bra om dom men att dom skulle ligga runt 80;-, dock verkar det som att de dyraste bladen på biltema ligger totalt på ca 200-250 vilket är detsamma som wipers.se
av joysam
#1185754
Jag kör med blad från Wipers.se jag med.

De fungerar riktigt bra tycker jag.

Originalbladen som satt på bilen höll inte särskilt länge.
Efter ca 6 månader med bilen beställde jag nya torkarblad, det var i oktober 2016.
Wipers-bladen jag har på nu kommer gå ett tag till.

Vet ej om fler haft detta men höjdjusteringsm[…]

Candid connections: Platform for casual relationsh[…]

Den heter startspärr ibland också. Sitt[…]

Har en dansk V60 MY2020 Early. Skrev därf[…]