Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1185540
Är eventuellt tillbaka till Volvo nu igen, har de senaste åren haft div BMW och nu senast en Porsche Cayenne som är på väg ut. Tanken är nu att köpa en billigare bil som kanske kommer rulla runt 2000-2500 mil per år. Krav är automat och AWD. Främst kommer den köras av min bättre hälft eftersom jag kör den roligare andrabilen - Leon Cupra ST :D

Senast jag körde Volvo hade vi en V70 momentum från-08. hade bra koll då på skillnaden men nu är det svårare... ta t.ex https://www.blocket.se/stockholm/Volvo_ ... ?ca=14&w=3
Vad har en Summum som denna momentum saknas? Som vanligt när jag tittar som är mer nördigt intresserad så letar jag hög utrustningsnivå, summum, ocean, r design osv. Det är ungefär denna prisklass jag är ute efter.

Tycker för övrigt att V60CC känns som en bra kompromiss utan att ha kört någon, verkar inte finnas så många AWD dock. Vad säger ni om det som alternativ? Har som sagt en Cayenne idag så storleksmässigt går det ner oavsett men samtidigt rymmer Leon Cupra kombin familj och packning så jag tänker att V60 gör det med (ett barn bakåtvänd)...
#1185544
Följande är standard i summum utöver momentum

18" hjul
elmanövrerad förarstol
automatiskt avbländande innerbackpegel
Keyless
Läder
Kromad list i underkant sidodörrar
Takrails i "Bright Aluminium"
Blank list under sidorutorna
#1185565
KrilleW skrev:Följande är standard i summum utöver momentum

18" hjul
elmanövrerad förarstol
automatiskt avbländande innerbackpegel
Keyless
Läder
Kromad list i underkant sidodörrar
Takrails i "Bright Aluminium"
Blank list under sidorutorna
Keyless start/entry ligger inte med i Summum från och med modellår 2017, utan är tillval löst eller med i Teknikpaketet.
#1185599
therep skrev:
KrilleW skrev:Följande är standard i summum utöver momentum

18" hjul
elmanövrerad förarstol
automatiskt avbländande innerbackpegel
Keyless
Läder
Kromad list i underkant sidodörrar
Takrails i "Bright Aluminium"
Blank list under sidorutorna
Keyless start/entry ligger inte med i Summum från och med modellår 2017, utan är tillval löst eller med i Teknikpaketet.
Nu är du helt ute och cyklar.

Keyless är standard på XC60 på summumnivå, även på årsmodell 2017.

Teknikpaket PRO består av glastak, P-sensorer fram/bak, backkamera och navigation.
#1185649
KrilleW skrev:
therep skrev:
KrilleW skrev:Följande är standard i summum utöver momentum

18" hjul
elmanövrerad förarstol
automatiskt avbländande innerbackpegel
Keyless
Läder
Kromad list i underkant sidodörrar
Takrails i "Bright Aluminium"
Blank list under sidorutorna
Keyless start/entry ligger inte med i Summum från och med modellår 2017, utan är tillval löst eller med i Teknikpaketet.
Nu är du helt ute och cyklar.

Keyless är standard på XC60 på summumnivå, även på årsmodell 2017.

Teknikpaket PRO består av glastak, P-sensorer fram/bak, backkamera och navigation.
Cyklar och cyklar, min poäng gäller V60CC
#1185657
Du kanske ska vara lite tydligare med det då, eftersom det var XC60 han funderade över skillnader mellan Momentum Och Summum :)
Volvo EX40 billigast att serva

Jag har också Care by volvo men har aldrig f[…]

Vet inte mitten men hörnen är olika i […]

Uppföljning mjukvara 2024

Idag fick jag meddelande i appen att 3.0 mjukvara […]

Startproblem V70 2,5T aut -04

ECU. Databoxen I motorrummet som styr allt med mot[…]