Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av pbengtss
#1185496
Går det att antingen ta bort dem eller fälla dem bakåt? De är i vägen för barnstol som därför lutar framåt.
Jag ska åka 80 mil kl 6 imorgon så det är quick-fix som gäller...
av Bullsnah
#1186611
Svarar tyvärr några dagar för sent, jag kör också V60 och har samma problem som dig. Enda lösningen jag hittat är att skruva loss någon av nackkuddarna i baksätet. Det tar bara några minuter och görs från bagaget. Först sprätter man bort plastakyddet som sitter mellan sätet och själva nackkudden. Därefter är det bara ett par torx T25 eller T30 så får man bort själva kudden och en barnstol passar återigen som vanligt. Tyvärr sticker fortfarande hållaren för nackkudden upp och ser lite ful ut.

Hur dessa idiotiska stolar tagit sig av bandet i Torslanda är för mig en gåta, hur många som helat har ju samma problem.
Användarvisningsbild
av Micce1980
#1186617
Bullsnah skrev:Hur dessa idiotiska stolar tagit sig av bandet i Torslanda är för mig en gåta, hur många som helat har ju samma problem.
Skulle spontant ändå gissa på att det är så för att ingen ska ta bort säkerhetsutrustning, som sedan ska ligga löst i bilen eller ej återmonteras när nästa ska sitta där.

För övrigt så har jag ej några barnstolar bak men har de fällda konstant tills någon ska sitta där. Upplever att jag ser betydligt mer ut framförallt genom höger bakruta men tillräckligt bakåt med för att motivera att ha de fällda.
Bilagor
IMG_1840.JPG
IMG_1840.JPG (51.6 KiB) Visad 2645 gånger
Användarvisningsbild
av EbbevonVolvo
#1186629
Micce1980 skrev:
Skulle spontant ändå gissa på att det är så för att ingen ska ta bort säkerhetsutrustning, som sedan ska ligga löst i bilen eller ej återmonteras när nästa ska sitta där.

För övrigt så har jag ej några barnstolar bak men har de fällda konstant tills någon ska sitta där. Upplever att jag ser betydligt mer ut framförallt genom höger bakruta men tillräckligt bakåt med för att motivera att ha de fällda.
Håller med dig om allt. Mina också fällda. Blir backkamera på nästa. Bakåtsikten, eller bristen på bakåtsikten, är dessa bilars sämsta egenskap. Men det får man ta för designens skull. :D
Användarvisningsbild
av Derank
#1186631
Svaret kallas sidospeglar. Hur tror ni alla som kör skåpbil klarar sig utan bakåtsikt.
Användarvisningsbild
av EbbevonVolvo
#1186710
Derank skrev:Svaret kallas sidospeglar. Hur tror ni alla som kör skåpbil klarar sig utan bakåtsikt.
Ja, jag föredrar i alla fall att se bra bakåt, med tanke på alla barn som springer omkring på ICAs parkering (föräldrar som tror att dom och barnen befinner sig på en lekplats. Inte alla, men tyvärr ganska vanligt). Och du, hur ser bakändan ut på dessa skåpbilar? :wink:
Men jag förstår vart du vill komma. :D
Användarvisningsbild
av Micce1980
#1186733
Derank skrev:Svaret kallas sidospeglar. Hur tror ni alla som kör skåpbil klarar sig utan bakåtsikt.
Jo men har du segt hur gemene hantverkarbil framförs? :)

Håller annars med, man bör i en personbil kunna se utan att behöva sidospeglar ändå.

Man kan ju ladda batterierna när man k&ou[…]

Är det inte bara en sprucken slang? Ta bort b[…]

Den ser ganska enkel ut vad gäller att komma […]

Någon temperaturskillnad när den inte v[…]