Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Calva14
#1184719
Jag tycker det är alldeles för mycket för den bilen. Nya XC60, leasing via care by Volvo startar på 6k så du bör komma billigare undan om du tar leasingen via din handlare. Visserligen är det med minimumutrustning men ponera att du tar via handlaren, lägger på lite tillval så landar du nog där någonstans ändå och då är det en nyare, säkrare och trevligare bil du kör, dessutom är det "din" bil och inte företagets.
av Piffe
#1184727
KrilleW skrev:Personligen så skulle jag kalla det ett väldigt bra erbjudande. Framförallt då det är fria mig, och enbart 24 månader. Skulle du privatleasa ovan bil så skulle du få lägga på minst 3 tusen på månadskostnaden med ett liknande avtal.

Däremot så är bilen långt ifrån fullutrustad med de specen du uppgivit ;)
Lite nyfiken ,vad är det för utrustning som fattas ?
av Nuigen
#1184752
Calva14 skrev:Jag tycker det är alldeles för mycket för den bilen. Nya XC60, leasing via care by Volvo startar på 6k så du bör komma billigare undan om du tar leasingen via din handlare. Visserligen är det med minimumutrustning men ponera att du tar via handlaren, lägger på lite tillval så landar du nog där någonstans ändå och då är det en nyare, säkrare och trevligare bil du kör, dessutom är det "din" bil och inte företagets.
Byggde en med D4 automat, momentum och klimatpaketet hamnade direkt på ca 7500kr/mån, 1500mil/år och tre år. Går inte ens att jämföra.

Sent from my SM-G950F using Tapatalk
av pergrein
#1184758
Piffe skrev:
KrilleW skrev:Personligen så skulle jag kalla det ett väldigt bra erbjudande. Framförallt då det är fria mig, och enbart 24 månader. Skulle du privatleasa ovan bil så skulle du få lägga på minst 3 tusen på månadskostnaden med ett liknande avtal.

Däremot så är bilen långt ifrån fullutrustad med de specen du uppgivit ;)
Lite nyfiken ,vad är det för utrustning som fattas ?
Keyless, progressiv servo, backspeglar auto avbländande, elstolar förare och passagerare, läder instumentbräda och PS-stereon är bara några saker...

Mvh
Per
av KrilleW
#1184779
Piffe skrev:
KrilleW skrev:Personligen så skulle jag kalla det ett väldigt bra erbjudande. Framförallt då det är fria mig, och enbart 24 månader. Skulle du privatleasa ovan bil så skulle du få lägga på minst 3 tusen på månadskostnaden med ett liknande avtal.

Däremot så är bilen långt ifrån fullutrustad med de specen du uppgivit ;)
Lite nyfiken ,vad är det för utrustning som fattas ?

Se svar ovan, utöver det 20" hjul, växelpaddar, runningboards, subwoofer etc.
av Volvo60
#1184800
Jag skrev inte ut listan i detalj, men ni har rätt. Den är inte "fullutrustad". El-stolar, växelpaddlar, stora ljudpaketet, keyless och annat är med också.

Men om ni vill känna er nöjda så är den nästan fullutrustad.

Har kollat lite överallt nu och verkar inte hitta något bättre alternativ. Nu är det the waiting game som gäller.
Användarvisningsbild
av CabBO
#1184807
Volvo60 skrev:Jag skrev inte ut listan i detalj, men ni har rätt. Den är inte "fullutrustad". El-stolar, växelpaddlar, stora ljudpaketet, keyless och annat är med också.

Men om ni vill känna er nöjda så är den nästan fullutrustad.

Har kollat lite överallt nu och verkar inte hitta något bättre alternativ. Nu är det the waiting game som gäller.
När man ställer en fråga här på forumet så får du lika många synpunkter som det är skribenter.
Med den utrustning som du uppger, den kostnaden och den tiden avtalet gäller så skulle jag slå till om jag hade pengarna.
Det handlar om 2 år, sen kan du göra som du vill igen. Känner du att du kan lägga 5800 kr i månaden så gör det. Ibland vet man inte om man gör rätt, utan man måste in i det för att prova. Fundera kan man göra i evigheter.
av Volvo60
#1192957
Fan, så här dags, några dagar innan jag hämtar bilen får jag ångest. Bilen kunde inte fås med SUMMUM och endast MOMMENTUM (förbeställd via företaget).

Det som stör mig är avsaknaden av skinn. Däremot är jag glad över att jag slipper de fula kromdetaljerna runt bilen och SUMMUM fälgarna.

Någon här som har textilklädsel och är nöjd?
#1192990
Hur har folk där hemma? Vissa föredrar skinn, andra tyg. Det kommer säkert att bli hur bra som helst!
Glädj dig istället över en ny härlig bil. :D

Det var i något högre hastigheter ljud[…]

Felkodsläsare vida

Hej! Ķort fråga till er. Jag har 2st s60 fr&[…]

@fjohan82 , Har samma märke, en 5-25 och en […]

Service

Tjena! Precis köpt en v60 och åker tr[…]