Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Volvo60
#1184558
Hej alla,

Jag har fått ett erbjudande att köpa en helt splitter ny MY17 XC60 Classic.
D4 AWD Automat + Polestar
Passion Röd
Classic R-design
Teknikpaket PRO
Lastpaket
Klimatpaket med VOC
Vinterdäck 18"
Sommar 18"
Elmanövrad bagagelucka
Toning
Navigator
Backkamera
Panoramatak
Läder
City Safety
Driver Alert System
Intellisafe Assistent
Intellisade Surround
Aukustikrutor

Kan ha missat något mer. Den är fullutrustad iallafall. I kontraktet ingår det fria mil, gratis tvätt, däckhotell, slitagedelar, spolarvätska och dylikt.
Kontraktet är på 24månader och kostar 5800kr/månad (netto).

Min fråga är om det är värt det? Har ingen uppfattning om det är dyrt eller inte. Det låter som en del pengar för en bil, men det är därför som jag vänder mig hit. Vad tror ni?
Användarvisningsbild
av Micce1980
#1184564
Hade hellre köpt, lånat till eller leasat den själv än tagit dealen.
Användarvisningsbild
av Derank
#1184609
Privat kan du inte köpa den bilen för de pengarna. Sedan får du ju slänga upp en sisådär 100k själva ochså.
av Volvo60
#1184610
Privat kostar den en del, även utan försäkring service och etc. Men 5800kr är en saftig summa. Problemet är att jag själv inte vet om det är värt det priset (alltså ett kap) eller inte.
av Lövet
#1184612
Om man tycker att 5800kr/netto för den bilen är dyrt har man inte förstått hur mycket det kostar att köpa en ny bil. Det är betydligt dyrare att köpa den privat. Bara faktumet att det är ett 24 mån avtal har stor betydelse för jämförelsekostnaden.

Folk håller på och dribblar med en massa mentala trix som att inte räkna med värdeminskningen eller inbytet och andra dumheter. Man lurar bara sig själv då.
Användarvisningsbild
av Derank
#1184614
Volvo60 skrev:Privat kostar den en del, även utan försäkring service och etc. Men 5800kr är en saftig summa. Problemet är att jag själv inte vet om det är värt det priset (alltså ett kap) eller inte.
Det är billigt jämfört med min text jag amorterar 4500sek i månaden. Sedan tillkommer försäkring och service. Däckhotell har jag gratis, men egentligen kostar det 1200sek per år.

Ska vi ta med värdeminskning kan du lägga på 5000 till i månaden.

Du kommer aldrig billigare undan hur du än gör.
Bakaxel Duett (Äkta EPA) utväxling

Nu får man leta i det bakre arkivet är […]

Däck tryck

Detta gäller V60 från årsmodell 2[…]

S80 T6 AWD -08

Hej igen Artnummer: SA23030911. Menar jag fick 20%[…]

Bilen klagar hela tiden på låg ba[…]