Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1183294
Jag tror du gör ett bra köp. Risken med att leta bil är att du hela tiden hittar andra som är finare, mer utrustning, mindre mil etc, etc.
Gå på känslan. Det gjorde jag. Jag letade länge och provkörde hit och dit. Plötsligt en dag visste jag vad jag ville ha. Har inte ångrat mig sedan dess. Enda saken som jag håller på att lära mig är att jag har en diesel nu. Innan har jag bara haft bensin bilar. Nu har jag 220hk i min D4, men responsen är lite annorlunda än min gamla T5:a i C70:in på 230hk.
Lycka till med bilköpet. V60 är en riktigt fin bil att köra.
#1183532
Det gäller verkligen att man gillar den där inredningskombon!

Väldigt udda..

För övrigt, bra utrustning, ett stort plus för nybilsgaranti samt vagnskade.
Även att det är Euro6, kommer ni att behålla bilen tom 2020 så har ni en stor fördel..vänta och se 8)

Dom har dock skrivit fel på färgen, den heter inte Shark Grey utan Savile Grey :wink:

Har samma färg på min V60, trevlig kulör!
#1183551
Hehe jo färgnamnet hade jag listat ut :lol: Älskar inredningen dessutom :)

Jag hoppas det blir bra det här. Nervöst!

En fundering jag har är gällande mitt inbyte. Jag har fått ett inbytespris på min nuvarande. När affären är gjord, ägarbytet inskickat osv, kan återförsäljaren i efterhand hitta fel på bilen och mena på att jag skulle vetat om och nämnt dem?
#1183652
Mattiasvolvo skrev:Det är en jätteskön bil. Jag är själv helnöjd med min egen. Jag har också den ljusa klädseln och trivs jättebra med den. Grattis i förskott :D
Samma här, nöjd sedan första kilometern :)
#1183673
Låter väldigt bra, imorgon bär det av neråt :)

Upprepar min fråga, någon som har koll?

"
En fundering jag har är gällande mitt inbyte. Jag har fått ett inbytespris på min nuvarande. När affären är gjord, ägarbytet inskickat osv, kan återförsäljaren i efterhand hitta fel på bilen och mena på att jag skulle vetat om och nämnt dem?"
#1183679
batmac skrev:Låter väldigt bra, imorgon bär det av neråt :)

Upprepar min fråga, någon som har koll?

"
En fundering jag har är gällande mitt inbyte. Jag har fått ett inbytespris på min nuvarande. När affären är gjord, ägarbytet inskickat osv, kan återförsäljaren i efterhand hitta fel på bilen och mena på att jag skulle vetat om och nämnt dem?"
Fel som du känt till eller borde känt till är su skyldig att upplysa bilhandlaren om.
I dom flesta köpenontrakt finns det tydliggjort . Det är även reglerat i köplagen.

I praktiken så är det rent uppenbara fel som du mörkat som kan bli problem.
Det åligger bilhandlaren att kontrollera bilen innan avral skrivs så du kan glömma bilen när den är inbytt.
#1183749
Piffe skrev:Hur kan de va så låg skatt på den där,jag har 3000 på min -17 ? :shock:
Vad kör du för bil?
Jag har en V60 CC -17, men en D4 AWD och den kostar strax över 3000kr. Hade jag köpt en V60 CC D4 hade jag också fått lägre skatt.
Bältesvarnare

Är väl bara på passagerarsäte[…]

Just det, tillägg… Kollade EGR bö[…]

Brainys V60

Hej. Ni som känner mig från för[…]

Vi som beställt nya XC60

När beställde du? Jag lade f&o[…]