Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1183231
Efter många "kollat på en ersättare" i "Vad har du gjort för din Volvo idag"-tråden så är det äntligen dags! Jag och sambon har kollat ut en V60 vi har reserverat och ska bila ner 90 mil för att köpa i helgen (Om allt är som det ska dvs). Jag är dock paranoid och vill stämma av med bästa forumet :)

Utsatt pris 250 000. Jag upplever det som ett bra pris då bilen fortfarande har nybilsgaranti samt vagnskadegaranti.

Uppgifter:
Spoiler »
Bilder:
Spoiler »
Carfax-rapport:
Spoiler »
Vad tror ni? Yay or nay? Något att tänka på?
#1183243
volvofantast skrev:Om du ska åka så långt det till att gjort upp om priset innan,svårt att pruta om man åkt så långt,följer det med vinterdäck.
Vi känner oss nöjda med priset även om vi såklart ska försöka lite på det. Vinterdäck ingår, tyvärr odubbat men vi får se hur vi löser det.
#1183245
Jag vet inte vad det är för intervall men det står att den ska servas om 10 månader i displayen så det är kanske gjort relativt nyligen?
#1183255
Ser ut att vara en fin bil :-)-)
Det jag hade saknat är den adaptiva farthållaren, annars verkar den ha det mesta på listan över nödvändiga ting.
Lycka till!
#1183260
fjohan82 skrev:Ser ut att vara en fin bil :-)-)
Det jag hade saknat är den adaptiva farthållaren, annars verkar den ha det mesta på listan över nödvändiga ting.
Lycka till!
Ja den adaptiva farthållaren tänkte jag på, men jag har aldrig haft det tidigare eller använt det så jag går lite på att inte sakna något jag inte känner till :) Det kan ju också vara så att den har det ändå, men inte är skrivet. Eller måste den ha en sån där synlig plastblaffa i grillen för radarn?
#1183266
batmac skrev:
fjohan82 skrev:Ser ut att vara en fin bil :-)-)
Det jag hade saknat är den adaptiva farthållaren, annars verkar den ha det mesta på listan över nödvändiga ting.
Lycka till!
Ja den adaptiva farthållaren tänkte jag på, men jag har aldrig haft det tidigare eller använt det så jag går lite på att inte sakna något jag inte känner till :) Det kan ju också vara så att den har det ändå, men inte är skrivet. Eller måste den ha en sån där synlig plastblaffa i grillen för radarn?
Precis, det är en blaffa i grillen (där själva radarn sitter) samt ett extra reglage på rattens vänstra sida: http://www.bildelsbasen.se/67-W1424556.html
Nackdelen är att den kan blockeras/stängs av om det är kraftigt regn eller snöfall.
#1183268
fjohan82 skrev: Precis, det är en blaffa i grillen (där själva radarn sitter) samt ett extra reglage på rattens vänstra sida: http://www.bildelsbasen.se/67-W1424556.html
Nackdelen är att den kan blockeras/stängs av om det är kraftigt regn eller snöfall.
Ah, ja men det är vad det är :) är det 1 år/3000 mil som gäller för service? Du har väl en likadan?
Elschema 740

Jag har en rep.handbok från Lafri liknande d[…]

Volvo v70 2009

Har bytt egr adapterat den i vida med får &a[…]

Har du en diagnostik box (Volvo kallar den så[…]

S/V60 Polestar utan taklucka

Så är det säkerligen men det som t[…]