Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Micce1980
#1182374
V60 MY12 Momentum+Ocean Race

Upptäckte häromdagen att det ser ut som att det finns en plats för en knapp inne i bakdörrarna. Skulle spontant gissa att dessa i så fall hade kunnat användas för att låsa / låsa upp bakdörrarna för baksätespassagerarna vilket lite sökning visade sig att så är det.

Någon som vet eller undersökt om man kan montera dessa i efterhand? Man vill ju ogärna riva bakdörren för att se, även om det är lätt så vill jag inte ens riskera att något ska börja knaka i en idag knäpptyst bil utan att jag vet om det går. Spontant skulle jag tro att det är andra marknader som får dessa men att Europa blir knapplösa? :)

Bild från nätet
volvo-v60-cc-rear-seats.jpg
volvo-v60-cc-rear-seats.jpg (79.21 KiB) Visad 604 gånger
Mina bakdörrar har som synes bara en lucka för detta.
IMG_1596.JPG
IMG_1596.JPG (1.57 MiB) Visad 598 gånger
Förarplatsen har så klart denna.
IMG_1595.JPG
IMG_1595.JPG (1.56 MiB) Visad 586 gånger
#1213436
Bumpar tråden i hopp om att bli uppfångad :-)-)


Samt fliker in en fråga till om passagerardörrens låsningsmöjligheter

Som synes här har ju båda framdörrarna lån/lås upp knapp, är kablaget fördraget?
2012-Volvo-S60-Sedan-T5-4dr-Front-wheel-Drive-Sedan-Interior-Front-Seats-2.png.jpg
2012-Volvo-S60-Sedan-T5-4dr-Front-wheel-Drive-Sedan-Interior-Front-Seats-2.png.jpg (266.9 KiB) Visad 553 gånger
Den observanta ser även att passagerarens låsknapp är spegelvänd, vilket gör det om möjligt lite mer spännande att hitta en sådan :wink:
2012-Volvo-S60-Sedan-T5-4dr-- kopia.jpg
2012-Volvo-S60-Sedan-T5-4dr-- kopia.jpg (102.15 KiB) Visad 555 gånger
Användarvisningsbild
av Magnus-B
#1213588
Har för mig att jag sett någon som haft en knapp där till att köra fram sätet för att få plats med benen,i kombo med elstolar då.

Hittade denna men iof S60L
Kolla i slutet när han satt sig bak.

https://youtu.be/GWcX-ZekKTQ


Skickat från min iPhone med Tapatalk
#1213606
Kika på länken nedan.
Nummer 9, dvs knappen på bakdörrarna, finns i två versioner.
En verkar vara till att låsa den enskilda dörren, vilket verkar vara vanligast om man tittar på S60 i USA.
Det finns även en knapp som heter "Folding rear mirrors kit". Detta antar jag mera hör ihop med mer exklusiva S60L Inscription...

Låsknappen till passagerardörren finns också, den har nummer 4.

Om det bara är att köpa knapp och klicka i vet jag dock inte...

https://www.volvopartswebstore.com/show ... egory=7858
Screenshot_20171122-182205.png
Screenshot_20171122-182205.png (110.56 KiB) Visad 524 gånger
#1213652
Tack!

Ja precis, de två versionerna är till höger och vänster bakdörr då :-)-)

De fanns faktiskt på bildelsbasen, men de fanns enbart från en skrotad bil så de lär vara allt annat än vanliga här.

Upptäckte dock i bilen på väg hem idag att hag inte har ett förberett uttag på passagerarsidan fram dock :oops: Ser ut som att jag får lossa en dörrsida bak och kika
#1213987
Okej, hittade knappar bak på skroten idag, hängde av dörrsidan och fann fördraget tejpat kablage
IMG_3534.JPG
IMG_3534.JPG (456.35 KiB) Visad 496 gånger
De får ström för de lyser som de ska
IMG_3537.JPG
IMG_3537.JPG (444.64 KiB) Visad 492 gånger
Dock så går det inte att låsa med dem, den röda lilla lampan som ska tändas när man trycker lyser inte heller när man trycker på knappen. Mycket spännande ??:-/ Provade båda knapparna på båda sidorna för att utesluta om det ändå var en speciell till varje sida.

Kan det kanske vara så att det ändå behövs mjukvara?

Edit: bilia provade villigt med ny programvara och allt de kunde för att aktivera men det ville inte lira.
Senast redigerad av 1 Micce1980, redigerad totalt 0 gånger.
#1213989
Magnus-B skrev:Har för mig att jag sett någon som haft en knapp där till att köra fram sätet för att få plats med benen,i kombo med elstolar då.

Hittade denna men iof S60L
Kolla i slutet när han satt sig bak.

https://youtu.be/GWcX-ZekKTQ
Hehe en sådan vill man ju inte ha om man har ungar bak :wink:

Men nu väckte du ju ytterligare en fråga, vart tusan får man tag i dessa elhissreglage med inslag av silk metal?
njkl.jpg
njkl.jpg (37.83 KiB) Visad 1250 gånger
Tittade i manualen och knappen beskrivs på sidan 57, där framgår det också att det är ett "Tillbehör", alltså kan man anta att det behövs mjukvara? http://az685612.vo.msecnd.net/pdfs/cfbe ... p13336.pdf
#1215060
Nä det kan ju bli spännande.
Silk metal inläggen missade jag men det var ju lite intressant,finns det ens på svenska marknaden?


Skickat från min iPhone med Tapatalk

Kina

Okej tack ska undersöka detta vidare

Möjligt att dom försökt bryta rattl[…]

Vågar jag köra?

Kan va flera saker men abs givare eller hjullager […]