Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Wolfyswe
#1181325
Någon som sett om deras VOC app med nu börjat påstå att rutorna fram är nere?
Såg det i torsdags och "sprang" ut rätt fort för att kolla då det även regnade ute.
Men nepp, de var uppe. Har kollat dagligen nu och VOC appen fortsätter säga
"Låst, rutorna nere". Har kört med bilen under dagarna så den har både larmats av
och på, låsts upp och låsts.

Kan man stänga rutorna genom VOC appen? För det brukar ju rätta till det när den
felaktigt säger att bilen är olåst, Vilket även det händer... :|
av bjerven
#1181328
Wolfyswe skrev:Någon som sett om deras VOC app med nu börjat påstå att rutorna fram är nere?
Såg det i torsdags och "sprang" ut rätt fort för att kolla då det även regnade ute.
Men nepp, de var uppe. Har kollat dagligen nu och VOC appen fortsätter säga
"Låst, rutorna nere". Har kört med bilen under dagarna så den har både larmats av
och på, låsts upp och låsts.

Kan man stänga rutorna genom VOC appen? För det brukar ju rätta till det när den
felaktigt säger att bilen är olåst, Vilket även det händer... :|
Har inte VOC själv men har läst lite om det då jag ska hämta en ny bil med VOC till veckan.
Vid problem med appen rekommenderas att man avinstallerar appen och installerar den igen.
Användarvisningsbild
av ~Kalle~
#1181334
Brukar hända efter service. Kör ner rutorna och upp igen, när du kör upp rutan håll in knappen några sekunder till för att kalibrera ändläget, sen ska det inte bli varningar i appen.
av KrilleW
#1181357
Det händer emellanåt. Man blir lika skitnödig varje gång.
Användarvisningsbild
av CabBO
#1181359
Rutorna kan se stängda ut, men det kan vara någon/några millimeter nere så ger det utslag för det. Kännarna här kan vara väldigt känsliga.
Har hänt mig med att ruta visat nere, men varit stängd. Då har det glappat någon mm.
Det man kan göra när man går från bilen är att hålla inne "lås" knappen några sekunder så stängs alla fönster (inkl taklucka) ordentligt.
Användarvisningsbild
av Perra83
#1181382
Ingen fara att ha en rura öppen.
Min bil stod med en ruta öppen utanför jobbet en halv natt och en halv förmiddag. Ingen nederbörd ute så det gick bra.
Inte ofta som bilen fellarmar.
Användarvisningsbild
av Derank
#1181416
Wolfyswe skrev:Någon som sett om deras VOC app med nu börjat påstå att rutorna fram är nere?
Såg det i torsdags och "sprang" ut rätt fort för att kolla då det även regnade ute.
Men nepp, de var uppe. Har kollat dagligen nu och VOC appen fortsätter säga
"Låst, rutorna nere". Har kört med bilen under dagarna så den har både larmats av
och på, låsts upp och låsts.

Kan man stänga rutorna genom VOC appen? För det brukar ju rätta till det när den
felaktigt säger att bilen är olåst, Vilket även det händer... :|
På min står det alltid att rutorna är nere voc är lite sisådär

skickat från min SMIF004 galaxy a5 via ett crackat tapatalk över wifi levererat av riksnet genom en svindyr router köpt på siba.
av KrilleW
#1181434
CabBO skrev:Rutorna kan se stängda ut, men det kan vara någon/några millimeter nere så ger det utslag för det. Kännarna här kan vara väldigt känsliga.
Har hänt mig med att ruta visat nere, men varit stängd. Då har det glappat någon mm.
Det man kan göra när man går från bilen är att hålla inne "lås" knappen några sekunder så stängs alla fönster (inkl taklucka) ordentligt.

Det har jag prövat, men den varnar för det ibland ändå.
Takluckan är inget VOC varnar för om den är öppen.
#1181438
Ja, det har jag också råkat ut för någon gång fast sällsynt. Stod det höger framruta nere så med motorn/tändningen igång tog jag bara ner den rutan, startar om/uppdaterar app-sidan och stänger rutan igen. Efter en uppdatering av app-sidan igen är det i synk igen. Jag vet inte riktigt vad som orsakar det, men voc kan väl lätt missa en gång. Fast voc får väl info från bilen.

Det är heller inte alltför ovanligt att […]

Bakfjädrar.

Kolla Skandix i Tyskland också, sök p&a[…]

Ser ut att komma från det lilla hålet […]

Din LMM (MAF) är bytt och den är fel ti[…]