Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1181326
fjohan82 skrev:
mikebike skrev:
fjohan82 skrev:Om det är V60 som gäller hade jag försökt kika på en med den nya fronten, den ser (ärligt talat) lite roligare ut. Dock beror det ju på vad du har för budget.

http://www.bytbil.com/vasternorrlands-l ... 5-10927125
Knappast någon Black R väl?
Det tänkte jag inte ens på... Den fanns väl bara som MY12..?
Av XC60 finns det nyare Black-R i alla fall, men de är ju R-design i grunden och denna bil är ingen R-design.
#1182053
Epitetet "kul bil" har olika betydelse beroende på vem man pratar bil med. Min uppfattning är att en bil med en tjänstevikt på 1840kg, ganska långsam automat i kombination med 300hk inte är speciellt "rolig". Den kanske accelererar lite snabbare vid rödljusen än motsvarande D5/D4 awd men är den så mycket roligare? Jag hade 300hk i min V40 som vägde nästan ett halvt ton mindre, den upplevde iaf. jag som "kul". Man kunde hålla dåtidens Porschar och BMW M5/M3 bakom sig, och den gick att åka hyffsat fort genom kurvorna med. 80-120 på 2,7s står sig än idag som en okej siffra.
Idag hade jag nog mest upplevt den som hysterisk, men det beror nog på stigande ålder, passerat 40. Men vad som är kul för dig kanske är tråkigt för nån annan. Ska du vara kung vid rödljusen? Åka fort på motorvägen? Eller åka inspirerat på kurviga vägar? Dra upp båten? Du får provköra, analysera ditt användningsområde och agera där efter. Jo jag vet att det är svårt, jag är själv i V60-funderingar och har svårt att bestämma mig.
#1182101
Vi har ju DaltonSleeper här på forumet som slängde på Polestar-dämparna på sin XC60 T5 och han verkar otroligt nöjd med att kunna ta rondeller i vilken hastighet han vill. :wink: :lol:
Min blivande XC60 T6 kommer allt få bekänna färg, det vill jag lova!

Ja killar och tjejer. Då behöver jag br[…]

Golv v90

Baserat på vad du beskrivit hade jag i din s[…]

Passar dessa fälgar

De passar och har sett flertalet S/V60 Cross Count[…]

Bilen klagar hela tiden på låg batt[…]