Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1180857
linnnet skrev:Kör du i S(port) läge? Tycker det är en förutsättning för att man ska känna skillnaden - som jag absolut tycker märks av på en D4 AWD med eller utan Polestar. Men det är ju som en tidigare skribent skrev - förutsatt att man plattar till gasen ordentligt också =)
Jeg optimaliserte min XC60 D4 AWD R-Design 190 hk Polestar edition til 220 hk i februar 2017. Dette har gitt en allerede fantastisk bil en ekstra vitaminsprøyte som gjør at det er en deilig følelse å sette bilen i Sport og gi litt gass. Bilen oppleves som meget responsiv, kjører på et høyere turtall og girer mer aggresivt. Man får faktisk litt Formel 1 følelse. :-)

Dere kan lese litt om erfaringer med Polestar optimalisering i denne tråden (linken går til et av mine innlegg som viser måling av akserelasjon før og etter optimalisering: http://forum.vccn.no/showthread.php?743 ... ost1039636.

Jeg kan anbefale Polestar-optimeringen til alle førere i alle aldre som setter pris på en spretten bil som gir kjøreglede.

PS: Bilen min har original Polestar-utrustning med forbedret luftinntak, 21 tommer felger, Polestar støtdempere/fjæring, rustfritt eksosanlegg og annen ekstra dekor foran/bak/speil/sidelister.

Les mer om bilen her: http://forum.vccn.no/showthread.php?747 ... ien-BILDER.
#1182371
Tjena ! Har inskaffat mig en v60 d3 -13 med minsta 136 hk. Och jag tycker den har bra drag...meen är ändå inne på göra en uppdatering av polestar. Är det värt .6.9k alt 9k utan volvo kort...om man ändå fick prova innan man gjorde installation? :)..tacksam för svar .. Mvh Johnny

Skickat från min SM-G900F via Tapatalk
#1182646
Har gjort optimeringen på min ! Kan säga att det vart STOR skillnad på min !
Min 163hk vart 215hk . Nu gasar inte jag så mycke men omkörningar vart det riktigt kul !
Fick prova en D5 med optimering som ger 235hk medans dom fixa min o personligen märkte inte jag någon skillnad på dom!
Tyvärr minns jag inte skillnaden på D4an på 190hk o min ! Så nä jag vet inte om det är värt pengarna
#1182657
fadern skrev:Jag har optimerat min xc90 d5. Det blev ingen större skillnad men jag tycker att den växlar lite mjukare. Dock så har jag förstått att det inte görs någon ändring på hur den växlar när den optimeras?!

Sent from my ONEPLUS A3003 using Tapatalk
Enligt Johan så är optimeringen inne i lådan o rotar men han vet inte om det är så enkelt att den ser till att man har senaste uppdateringen !
Men om alla upplever att lådan blir bättre så måste väl den göra något ! Min känns oxså mjukare nu !
Märker frugan skillnad så måste det vara sant :-) :-)
#1182675
Poles tar optimerar både motor o växellåda, responsen blir bättre i lådan och den taggas till lite. Samma sak med gas responsen, det blir bättre.

Sen är det ju så att vissa bilar märker man skillnaden mer på o andra mindre. XC bilarna med awd är nog dom som man märker det mindre på medans på fwd bilar brukar få en större skillnad på.
Köpråd V60 etanol

Det är väl Powershift-låda i dessa[…]

I dag och i dag men v70 D5 2010'an har ståt[…]

Bruten fjäder framvagn

Vanligt med brusten vänster fjäder p&ari[…]

Vindrutetorkarmotor

Jag har vdb länken förut, men här[…]