Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av kalnak
#1180569
Hej.

Är lite sugen på detta men undrar ifall någon har någon erfarenhet av detta?

Verkar ju imponerande att kunna få ut 270hk och 530NM i steg 1+ eller 250hk och 515NM i steg 1.
av dkwnejtack
#1182420
Hej,
Jag har köpt en D3 Classic som jag tog till BSR för att få 211hk. När dom grävde djupare i bilen visade det sig att Volvo petat i en D4...Så tyvärr kunde jag inte få 211hk...Däremot 270hk. Bilen går som en dröm. Kraften finns där, men om du inte gasar på går den hur mjukt som helst. Jag kör motorväg på 0.55 enligt bilens mätare.
Mitt enda råd MOTOROPTIMERA.
av Psyko
#1182500
dkwnejtack skrev:Hej,
Jag har köpt en D3 Classic som jag tog till BSR för att få 211hk. När dom grävde djupare i bilen visade det sig att Volvo petat i en D4...Så tyvärr kunde jag inte få 211hk...Däremot 270hk. Bilen går som en dröm. Kraften finns där, men om du inte gasar på går den hur mjukt som helst. Jag kör motorväg på 0.55 enligt bilens mätare.
Mitt enda råd MOTOROPTIMERA.
Var gärna tydlig med vilka risker man tar med den typen av "optimering". Förvänta dig inte att Någon annan betalar någon form av motorskada om du skulle råka ut för en. Eller vilka problem det kan ställa till med om en så enkel sak som att motorlampan börjar lysa.
#1182530
BSR ger väll bara garanti i typ ett år, under ett visst miltal samt ålder?
Om det finns någon form av värde kvar i din bil kanske du ska överväga Polestar så att originalgarantin gäller?

Körde själv BSR på en äldre S60, dock på nya bilen vart det Polestar för garantins skull.
av kalnak
#1182531
Hej igen.

Jag orkade inte vänta på att någon skulle svara så jag tog tag i saken och gud vilken skillnad.

Jämfört med original är den helt brutal. Betydligt rappare och responsen är direkt!
Nu är det roligt att köra Volvo igen.

Körde ifrån en D5:a som blev snopen när han såg min D4:a dekal :D
av para
#1182535
dkwnejtack skrev:Hej,
Jag har köpt en D3 Classic som jag tog till BSR för att få 211hk. När dom grävde djupare i bilen visade det sig att Volvo petat i en D4...Så tyvärr kunde jag inte få 211hk...Däremot 270hk. Bilen går som en dröm. Kraften finns där, men om du inte gasar på går den hur mjukt som helst. Jag kör motorväg på 0.55 enligt bilens mätare.
Mitt enda råd MOTOROPTIMERA.
Vad menar du? Upptäckte BSR att Volvo satt in en annan motor i din bil? Låter ju verkligen trovärdigt....
Sen vad mätaren i bilen visar på en fultrimmad bil har ju inget att göra med vad den drar i verkligheten.
Användarvisningsbild
av snepo
#1182536
Psyko skrev:
dkwnejtack skrev:Hej,
Jag har köpt en D3 Classic som jag tog till BSR för att få 211hk. När dom grävde djupare i bilen visade det sig att Volvo petat i en D4...Så tyvärr kunde jag inte få 211hk...Däremot 270hk. Bilen går som en dröm. Kraften finns där, men om du inte gasar på går den hur mjukt som helst. Jag kör motorväg på 0.55 enligt bilens mätare.
Mitt enda råd MOTOROPTIMERA.
Var gärna tydlig med vilka risker man tar med den typen av "optimering". Förvänta dig inte att Någon annan betalar någon form av motorskada om du skulle råka ut för en. Eller vilka problem det kan ställa till med om en så enkel sak som att motorlampan börjar lysa.
Spelar ingen roll chip eller inte. Man kan köra ihjäl en original motor också. Har haft några chippade bilar . Olika märken,olika trimföretag. Kör man inte som en biltjuv konstant,så håller det. Mitt råd också BSR helt okey. TM chiptuning helt okey. Autostable helt okey.
Användarvisningsbild
av TommyP86
#1182539
Fultrimmad ja...
Nu är det ingen potentiometerbox dom sätter i, så det är i detta fallet ett helt felaktigt påstående. Polestar har uppenbara fördelar i garanti och marginal, inte alla bryr sej om det och köper bsr. Vad är grejen med original"trim", tror folk att volvo "trimmar" bilarna?
Det är 99% marknadsföring och att tjäna säkra enkla pengar.
Motoroptimerarna gör samma sak idag som de alltid gjort, minskar marginalerna och höjer effekten.
Användarvisningsbild
av Derank
#1182551
snepo skrev:
Psyko skrev:
dkwnejtack skrev:Hej,
Jag har köpt en D3 Classic som jag tog till BSR för att få 211hk. När dom grävde djupare i bilen visade det sig att Volvo petat i en D4...Så tyvärr kunde jag inte få 211hk...Däremot 270hk. Bilen går som en dröm. Kraften finns där, men om du inte gasar på går den hur mjukt som helst. Jag kör motorväg på 0.55 enligt bilens mätare.
Mitt enda råd MOTOROPTIMERA.
Var gärna tydlig med vilka risker man tar med den typen av "optimering". Förvänta dig inte att Någon annan betalar någon form av motorskada om du skulle råka ut för en. Eller vilka problem det kan ställa till med om en så enkel sak som att motorlampan börjar lysa.
Spelar ingen roll chip eller inte. Man kan köra ihjäl en original motor också. Har haft några chippade bilar . Olika märken,olika trimföretag. Kör man inte som en biltjuv konstant,så håller det. Mitt råd också BSR helt okey. TM chiptuning helt okey. Autostable helt okey.

Håller det för mig som trimmat mina bilar sedan 20år tillbaka håller det nog för de flesta, för jag kör allt annat än snällt.

Walt (Disney) https://www.google.com/[…]

Lägg dig under bilen m hasplåten borta,[…]

På frugans förra bil (VW Passat 04 AWT […]

Uppdatering på den trasiga "bränsl[…]