Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1180448
Sitter i bilen och stoppat i en usb sticka för att uppdatera sensus navigation i min v60 my 16. Behöver tändningen va på under uppdatering eller kan jag stänga av å navigatorn uppdateras ändå? Har ingen större lust att sitta i bilen i 1 1/2 timme som uppdateringen förväntas ta. Vill minnas att skärmen och alltihop ändå släcks ner efter en stund? Vill inte heller stå med batteritorsk imårn morgon. Snabba svar önskas :)
#1180456
Tändning på eller köra som gäller!
#1180472
Alldeles försent svar men...

Du skulle läst instruktionen ordentligt :wink: . Stäng av när du är hemma - så pausas uppdateringen och återupptas nästa gång bilen startas. Så håller det på tills den är klar. Så du måste inte hålla igång bilen i ett sträck tills uppdateringen är klar.
/Mattias
#1180478
Ok, tack för svar! Jag tog en sväng i bilen tills den blev klar :) .
Hur som helst ,min adress som är ganska ny hittade inte bilen före uppdatering, inte heller efter så frågan är hur stor nytta den där uppdateringen egentligen var? Inte så att Jag inte hittar hem men undra hur många fler nya adresser mm den inte hittar på andra ställen fortfarande.
#1180494
dst02 skrev:Ok, tack för svar! Jag tog en sväng i bilen tills den blev klar :) .
Hur som helst ,min adress som är ganska ny hittade inte bilen före uppdatering, inte heller efter så frågan är hur stor nytta den där uppdateringen egentligen var? Inte så att Jag inte hittar hem men undra hur många fler nya adresser mm den inte hittar på andra ställen fortfarande.
Finns ingen GPS som hittar allt. Jag har haft några stycken och ingen har varit 100%ig. Då har jag köpt dom i 3000-4000kr klassen. Volvos tycker jag fungerar väldigt bra.
#1180503
Det räcker att du startar radion. Tändningen behöver inte vara på. Radion är igång i ca 20 min och då är det bara att gå ut och starta radion igen. Detta får man göra ca 5 gånger, sen är det klart.

På din andra fråga, så har denna uppdateringen garanterat fler nya gator än din förra version. Din gata kanske dyker upp nästa version.. :)
XC - Rear axle sensor

Finns en HF,och en HB,endast för höjdjus[…]

"Ringen" är inbyggd i lagret!!

S60-03 oljud från framvagn

Lyft upp bilen, snurra hjulet med en hand på[…]

I nästa nr. av Vi Bilägare, 1 maj -24 nr[…]