Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av hala
#1180334
V60 -17 med keyless. Fjärrstart fungerar via app i telefon och klocka. I instruktionsboken kan jag läsa att det ska fungera från fjärrnyckeln.
Kort tryck på knapp 2 (Lås) och ett längre tryck på knapp-3 (Lampa). Detta får inte jag att fungera. Är det fel instruktioner eller är något felaktigt? Någon som vet något? Har följt alla beskrivningar med rätt förutsättningar.

/hala
Användarvisningsbild
av CabBO
#1180367
Är det inte "lås upp" du menar ? eller vad är knapp 2? Knappen med öppna låset.
Tänkte om du tryckt fel.
Användarvisningsbild
av Perra83
#1180384
Jaha man kan välja fjärrstart av värmare ELLER motor men inte båda. Kunde fjärrstarta värmaren på gamla bilen och det va smidigt.
Appen tycker jag räcker även om det är smidigt via nyckeln.
av hala
#1180394
Ok. Jo lås inte lås upp enligt instruktion.

Hur väljer jag varmare eller motorstart? Någon omprogramering eller en inställning i bilenens menyer?
/ hala
av Lövet
#1180397
hala skrev:Ok. Jo lås inte lås upp enligt instruktion.

Hur väljer jag varmare eller motorstart? Någon omprogramering eller en inställning i bilenens menyer?
/ hala
Det kan bara Volvo göra
av dissonans
#1180402
Att kunna fjärrstarta värmaren via PCC kostar runt 3000 kronor ja. På köpet får man en extra instruktionsbok ;)
Användarvisningsbild
av TommyP86
#1180432
Kostar ca 5 (nån krona över) för att få via nyckeln. Jag la in det i höstas, så det kan säkert ha hänt lite med priset.

Möjligen situajonen blir lite annurlunda n&[…]

Har dratt 1300kg-henger med V60 2015.5 med samme m[…]

Sensus var lite "trög" typ 17-18 me[…]

Ok, comviq var inte behjälpliga med det...