Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av johannes2k2
#1180263
Bilen det gäller: V60 D3 2011, automat.

Bromsar fram utbytta efter vibrationer i ratten vid inbromsning, detta löste de problemet. Trodde att de också hade en inverkan på vibrationerna i
80km+ också (utan inbromsning) men icke.

Bilen vibererade med de äldre 17" hjulen som jag hade, köpte helt nya fälgar med däck men vibrerar likadant.

Vibrerar i sätet, lite i ratten och solskydden i taket vibrerar en aning.

Vad kan orsaka vibrationerna? (Dåliga skivor bak vet jag att jag har, men pulserar inte vid inbromsning) :)
Användarvisningsbild
av DaltonSleeper
#1180297
Min gamla S60 fick vibrationer ibland på motorvägen, dock endast när det var fuktigt. Lämnade in den på service och det visade sig att bromsoket hade slagit sig (förmodligen innan jag skaffade bilen), sedan påpekade servicekillarna att handbromsen var sliten och att den kanske har legat i ibland. De rätade till bromsoket, bytte skivor och klossar runt om samt handbroms, efter det kände jag inte av det nå mer.
av johannes2k2
#1180300
DaltonSleeper skrev:Min gamla S60 fick vibrationer ibland på motorvägen, dock endast när det var fuktigt. Lämnade in den på service och det visade sig att bromsoket hade slagit sig (förmodligen innan jag skaffade bilen), sedan påpekade servicekillarna att handbromsen var sliten och att den kanske har legat i ibland. De rätade till bromsoket, bytte skivor och klossar runt om samt handbroms, efter det kände jag inte av det nå mer.
Tack för att du tog dig tid att svara, uppskattas. Ska grotta vidare imorgon och försöka inspektera mer!
Mercedes EQB 300 4Matic 2023 Svart

Såg på protokollet att du också[…]

Har felkod HCM-B104154, lägesgivarna må[…]

Vi som beställt nya XC60

Jag lade första beställningen 23[…]

Lövets Tesla M3 LR AWD

Nu är jag ju en sådan här gammal […]