Ilduce77 skrev:danielh1025 skrev:Hur kommer chassi-satsen att påverka bilen? Verkar ju vara ett helt ok pris..
Ja, är också nyfiken på det..
Har R-design idag och undrar om chassit blir ännu styvare, eller hur är polestars chassi?
28 lappar ville dom ha senast jag frågade om dämpare/fjädrar. Enligt de jag pratat med, på Rejmes och Polestar, så är det ganska rejäl skillnad i väghållning, jämfört med R-Design. Jag tog Intake/Exhaust att börja med (17.5k), otrolig skillnad i gasrespons, soppaförbrukning (på min T5) samt ljud.
Dämpare/fjädrar
Springs
o 15-25% stiffer than Volvo sport chassis
o 2 different spring rates per axle to cover light and heavy version
o V40 -10mm
o S/V60 -5mm
o XC60 -10mm front and -25mm rear
o Coated Polestar blue
Sport chock absorber
o Higher performance, not compromising long haul comfort
o 15-25% increased damping force compared to Volvo sport chassis
o Based on OEM supplier, uniquely developed by Polestar Tenneco produces the dampers for V40 and BWI for S/V/XC60.
Front strut bar
o Improved steering response
o Only for S/V60
Intake/Exhaust
• 2.5” exhaust
o High flow system
o Stainless steel
o Twin tail pipes
o 10% less back pressure at 300hp air flow
o Sportier sound note
• Sports air filter
o 10% less air pressure drop at 300hp air flow
o Improved response and power
• Diffusor
o Twin pipe Polestar diffusor to match exhaust
• Power and torque increase
o No official numbers are released, since it varies pending on model, specification, etc.
o Sport air filter and exhaust are well known upgrades which improve response and performance.