Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1175583
Bilia i Malmö har kampanj på Polestar delar för XC60 förutom den pågående kampanjen för Polestar optimering. Som vi alla vet gäller inte kampanjen på optimering de bilar som Polestar delar passar, dvs MY2016 och senare. Se bilder för priser.
IMG_0331.JPG
IMG_0331.JPG (419.43 KiB) Visad 791 gånger
IMG_0332.JPG
IMG_0332.JPG (346.22 KiB) Visad 762 gånger
Senast redigerad av 1 pdmlmember, redigerad totalt 0 gånger.
#1175597
pdmlmember skrev:Bilia i Malmö har kampanj på Polestar delar för XC60 förutom den pågående kampanjen för Polestar "trimningen". Se bilder för priser.
IMG_0331.JPG
IMG_0332.JPG
Om det är Kampanj så borde ju en Polestar optimering INTE vara från 9200kr. 9200kr är normalpriset. Kampanjer på detta är 6900kr.
#1175600
CabBO skrev:
pdmlmember skrev:Bilia i Malmö har kampanj på Polestar delar för XC60 förutom den pågående kampanjen för Polestar "trimningen". Se bilder för priser.
IMG_0331.JPG
IMG_0332.JPG
Om det är Kampanj så borde ju en Polestar optimering INTE vara från 9200kr. 9200kr är normalpriset. Kampanjer på detta är 6900kr.
Sortimentet på stora lappen; bild 1 och kampanjen på lilla bilden; bild 2. Optimering är inte på kampanj.
#1175606
fjohan82 skrev:
CabBO skrev:
pdmlmember skrev:Bilia i Malmö har kampanj på Polestar delar för XC60 förutom den pågående kampanjen för Polestar "trimningen". Se bilder för priser.
IMG_0331.JPG
IMG_0332.JPG
Om det är Kampanj så borde ju en Polestar optimering INTE vara från 9200kr. 9200kr är normalpriset. Kampanjer på detta är 6900kr.
Sortimentet på stora lappen; bild 1 och kampanjen på lilla bilden; bild 2. Optimering är inte på kampanj.

Så står det inte i rubriken han skriver. Vad är "trimningen" och vad är delar?
"" Bilia i Malmö har kampanj på Polestar delar för XC60 förutom den pågående kampanjen för Polestar "trimningen". Se bilder för priser.""
#1175963
Ilduce77 skrev:
danielh1025 skrev:Hur kommer chassi-satsen att påverka bilen? Verkar ju vara ett helt ok pris..
Ja, är också nyfiken på det..

Har R-design idag och undrar om chassit blir ännu styvare, eller hur är polestars chassi?
28 lappar ville dom ha senast jag frågade om dämpare/fjädrar. Enligt de jag pratat med, på Rejmes och Polestar, så är det ganska rejäl skillnad i väghållning, jämfört med R-Design. Jag tog Intake/Exhaust att börja med (17.5k), otrolig skillnad i gasrespons, soppaförbrukning (på min T5) samt ljud.

Dämpare/fjädrar
 Springs
o 15-25% stiffer than Volvo sport chassis
o 2 different spring rates per axle to cover light and heavy version
o V40 -10mm
o S/V60 -5mm
o XC60 -10mm front and -25mm rear
o Coated Polestar blue

 Sport chock absorber
o Higher performance, not compromising long haul comfort
o 15-25% increased damping force compared to Volvo sport chassis
o Based on OEM supplier, uniquely developed by Polestar Tenneco produces the dampers for V40 and BWI for S/V/XC60.

 Front strut bar
o Improved steering response
o Only for S/V60

Intake/Exhaust
• 2.5” exhaust
o High flow system
o Stainless steel
o Twin tail pipes
o 10% less back pressure at 300hp air flow
o Sportier sound note

• Sports air filter
o 10% less air pressure drop at 300hp air flow
o Improved response and power

• Diffusor
o Twin pipe Polestar diffusor to match exhaust

• Power and torque increase
o No official numbers are released, since it varies pending on model, specification, etc.
o Sport air filter and exhaust are well known upgrades which improve response and performance.
#1175992
grillchips skrev:Dalton: video på ljudet tack! :)
Det finns inget ljud online som låter i närheten av det riktiga och då jag är bänkad centralt gör inte saken lättare, detta upplever jag sittandes framför ratten (vågar inte ens lyssna från utsidan). (På morgonen vill man begå självmord och på kvällen sitter man med jokersmile :shock: )
  • vid kallstart (runt 10 sek) hör man högt metalliskt ljud (och då menar jag högt!)
  • vid tomgång mullrar den lågfrekventa basen med lagom volym (hör den svagt från sidorna och mer baktill)
  • vid 30-50 kmh (minimal gas) så hör man mestadels det metalliska ljudet (åt det höga hållet)
  • lätt gas mellan 1500-2000rpm är det riktigt brutal lågfrekvent bas (åt det höga hållet)
  • sedan kommer det bästa ljudet, "wrrrroooomm" med den bästa mixen av volym, bas och metalliskt
  • på motorvägen runt 110 (under 2000 rpm) så hör man basen svagt (mer i uppförslut), över 120 så byter den ton och vägljudet tar över
  • klarare ljud från insug vid gaspådrag och när turbon släpper på trycket

Ja killar och tjejer. Då behöver jag br[…]

Golv v90

Baserat på vad du beskrivit hade jag i din s[…]

Passar dessa fälgar

De passar och har sett flertalet S/V60 Cross Count[…]

Bilen klagar hela tiden på låg batt[…]