Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1176017
Åh fy så trevligt! :D
På din beskrivning låter det som att även T5an låter väldigt likt V60 Polestar (dvs T6an). Vet ju vad jag önskar mig som första tillbehör till nästa bil iaf. :lol:
#1176071
grillchips skrev:Åh fy så trevligt! :D
På din beskrivning låter det som att även T5an låter väldigt likt V60 Polestar (dvs T6an). Vet ju vad jag önskar mig som första tillbehör till nästa bil iaf. :lol:
Vet int om det gör sig så bra genom telefonmicen men här kommer ett kort klipp bara för att jag gillar grillchips, hoppas du kan få ut något av det. Sitt gärna på ljudsystem eller lurar med lite trycka i och vrid upp ljudet tills ljudet matchar din bil, blinkers, vägljud etc. Youtube är expert på att komprimera sönder ljud och klippa frekvensområdet :evil:

Lite kul är det när det växlas, låter som man går till överljudshastighet (märks inte lika tydligt i klippet)
[youtube]SXBKalZWfEU[/youtube]
#1176244
Frågade Rejmes om dom hade kampanj, jo visst hade dom det. Nu blir det nya fjädrar/dämpare nästa vecka, jäkla tur man inte beställde tillsammans med röret :roll: . 10k totalt inkl hjulinställning, rätt överkomligt! (känns som dom har grejer liggande dom vill bli av med, kanske något inkommande till nya 90 serien?)
#1176314
DaltonSleeper skrev:Frågade Rejmes om dom hade kampanj, jo visst hade dom det. Nu blir det nya fjädrar/dämpare nästa vecka, jäkla tur man inte beställde tillsammans med röret :roll: . 10k totalt inkl hjulinställning, rätt överkomligt! (känns som dom har grejer liggande dom vill bli av med, kanske något inkommande till nya 90 serien?)
Vad har du för xc60 nu? R-design eller vanlig fjädring?

Ska bli spännande att höra hur du upplever den efter bytet.. :)
#1176434
Ilduce77 skrev:
DaltonSleeper skrev:Frågade Rejmes om dom hade kampanj, jo visst hade dom det. Nu blir det nya fjädrar/dämpare nästa vecka, jäkla tur man inte beställde tillsammans med röret :roll: . 10k totalt inkl hjulinställning, rätt överkomligt! (känns som dom har grejer liggande dom vill bli av med, kanske något inkommande till nya 90 serien?)
Vad har du för xc60 nu? R-design eller vanlig fjädring?

Ska bli spännande att höra hur du upplever den efter bytet.. :)
Det är en R-Design, och vad jag hört från Polestar är att det "skiljer väldigt mycket" i kurvtagning jämfört med R-Design. Lyckades få en tid på onsdag, ska bli kul när man hämtar hem åbäket :)
#1176436
Glömde tacka för videoklippet Dalton! Det där lät ju helt fantastiskt! :D

Jag kan däremot inte släppa tanken kring varför de säljer just dämparna så billigt...? Kommer det en v2 kanske? Eller sålde det så dåligt att de fick kapa priset REJÄLT? De andra prissänkningarna är ju mer "rimliga" sänkningar.
#1176439
grillchips skrev:Jag kan däremot inte släppa tanken kring varför de säljer just dämparna så billigt...? Kommer det en v2 kanske? Eller sålde det så dåligt att de fick kapa priset REJÄLT? De andra prissänkningarna är ju mer "rimliga" sänkningar.
Kan det vara så enkelt att priset beror på hur många de har kvar på lager nu när nya XC60n är på väg in?
#1176441
pdmlmember skrev:
grillchips skrev:Jag kan däremot inte släppa tanken kring varför de säljer just dämparna så billigt...? Kommer det en v2 kanske? Eller sålde det så dåligt att de fick kapa priset REJÄLT? De andra prissänkningarna är ju mer "rimliga" sänkningar.
Kan det vara så enkelt att priset beror på hur många de har kvar på lager nu när nya XC60n är på väg in?
Det är vad jag gissar på, lär inte vara många som inhandlar Polestar till utgående modeller, i annat fall lär de redan ha gjort det. Det känns inte heller som Polestar är en thing här omkring, många vet ju inte ens vad det är. Sedan om man kollar på priset så är det ju inte direkt billigt i normala fall. Känner mig lite ensam här i Linkeboda :(
#1176457
Vansinnigt bra pris ändå, vet inte vad Öhlins ligger på i vanliga fall men känns som att det inte blir mycket billigare än sådär med det märket. Hade jag inte varit föräldraledig nu så hade jag starkt övervägt att köpa på mig ett par, då har jag heller inte ens köpt en XC60 ännu.
#1176461
grillchips skrev:Vansinnigt bra pris ändå, vet inte vad Öhlins ligger på i vanliga fall men känns som att det inte blir mycket billigare än sådär med det märket. Hade jag inte varit föräldraledig nu så hade jag starkt övervägt att köpa på mig ett par, då har jag heller inte ens köpt en XC60 ännu.
Jag vet inte om det är Öhlins som tillverkar dessa, Tenneco är dock partner med Öhlins och BWI verkar vara en del av Tenneco.
Based on OEM supplier, uniquely developed by Polestar Tenneco produces the dampers for V40 and BWI for S/V/XC60.

Det sitter ett fjäderclips på det inre […]

Låter jävligt oklokt. Byt till 16mm el[…]

Har ägt europeisk bilar. Volvo, Mercedes, BM[…]

Jag skulle rekommendera att köpa nya niv&a[…]