Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1175360
Gjorde polestar optimering på min XC60 hos Mechanum i Malmö, men inte fått intyget ifrån volvo personvagnar. De vet inte vad det är för någonting !?!
Den behöver jag för att besiktiga bilen? Vände mig flera gånger till de men det verkar som de inte kan hjälpa mig med detta. Hur gör jag? Finns det något annat sätt att fixa detta och i så fall hur?
#1175361
DejanXC60 skrev:Gjorde polestar optimering på min XC60 hos Mechanum i Malmö, men inte fått intyget ifrån volvo personvagnar. De vet inte vad det är för någonting !?!
Den behöver jag för att besiktiga bilen? Vände mig flera gånger till de men det verkar som de inte kan hjälpa mig med detta. Hur gör jag? Finns det något annat sätt att fixa detta och i så fall hur?

Låter underligt att dom fått tillåtelse att hantera mjukvaran utan dess vetskap om intyg?
#1175366
LazerHawke skrev:
Perra83 skrev:Intyg ska utfärdas. Tror mitt gick från Rejmes till Volvo innan det kom till mig. Sen besiktning.
jag fick mitt direkt från Brandt i handen samma dag som jag gjorde optimeringen
Her i Norge får man dokumentasjon utlevert på Volvo-verkstedet når man henter bilen etter optimering. Dette dokumentet skrives ut fra Volvo sitt datasystem og inneholder bekreftelse på optimeringen og hva som endres i bil og motor. Dokumentet signeres av mekaniker og sjef på verkstedet. Dokumentet er godkjent av Statens Vegvesen som dokumentasjon for optimeringen.

Denne dokumentasjonen skal man ha med seg til trafikkstasjonen hos Statens Vegvesen der man viser bilen og får oppdatert informasjon om ytelse i det såkalte vognkortet. Dette besøket koster kr 570. Optimeringen øker ikke forsikringspremien i mitt selskap.

Les mer på VCCN: http://forum.vccn.no/showthread.php?743 ... ost1039636
#1175368
LazerHawke skrev:
Perra83 skrev:Intyg ska utfärdas. Tror mitt gick från Rejmes till Volvo innan det kom till mig. Sen besiktning.
jag fick mitt direkt från Brandt i handen samma dag som jag gjorde optimeringen
Jag fick inte mitt direkt. Fick säga till så fixade dom ett.
Många optimerar nog bara utan att regbesikta.

Bild
#1175374
Perra83 skrev:
LazerHawke skrev:
Perra83 skrev:Intyg ska utfärdas. Tror mitt gick från Rejmes till Volvo innan det kom till mig. Sen besiktning.
jag fick mitt direkt från Brandt i handen samma dag som jag gjorde optimeringen
Jag fick inte mitt direkt. Fick säga till så fixade dom ett.
Många optimerar nog bara utan att regbesikta.

Bild
Dette er akkurat samme type dokument som man får utlevert hos Volvo-verksted i Norge.
#1175380
Säg till verkstaden att dom kan hitta intyget på volvohandlar-nätet ;) Tydligen många verkstäder som inte har koll på detta, står inget i vida eller tacdis om detta när man bokar. Fick tjata till mig ett intyg för några år sedan vid optimering.

Skickat från min Nexus 5X via Tapatalk
#1175391
Mina 2 senaste bilar har jag polestaroptimerat på Mechanum i Göteborg och båda gångerna fått intyget direkt vid betalning så stå på dig bara, intyget ska du ha.
V70 motor till 850

Det är inte förens runt -00 när 140[…]

740 generator laddar dålig

Har en 740 gle med b230e som laddar dåligt […]

Associationsleken, är ni med? ;-P

Disney

Har inte kollat nu och vet inte dom tidigare d&ari[…]