Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1175948
DejanXC60 skrev:Tiotals mail och samtal till olika servicerådgivare på Mechanum både i Mölndal och Malmö de senaste dagarna men står fortfarande utan intyget !?! Har kontaktat volvos certifierings avdelning likaså.
Snälla vänner vad gör man?
Låter mkt. konstigt tycker jag.
Du ska få intyget av den verkstaden som gör jobbet, och det ska du få samtidigt som
du hämtar bilen och betalar för jobbet.
Åk till den verkstaden som gjorde jobbet, dom måste väl se i "datorn" att du vart där och optimerat bilen.
Sedan är det bara att säga till dom att skriva ut intyget som dom missat.

Jag har optimerat flera av mina bilar och har alltid fått intyget direkt av mekanikern.
#1175960
DejanXC60 skrev:Tiotals mail och samtal till olika servicerådgivare på Mechanum både i Mölndal och Malmö de senaste dagarna men står fortfarande utan intyget !?! Har kontaktat volvos certifierings avdelning likaså.
Snälla vänner vad gör man?
Dette er en helt utrolig historie fra Volvo sitt hjemland Sverige!

Her i Norge har alle prosedyrer rundt "betyg" etter optimering fra Polestar vært klar siden tidlig i februar 2017.

Man bestiller time hos sin personlige servicetekniker hos Volvo-forhandler, møter opp, bilen blir kjørt inn i verkstedet, datautstyr blir koplet til, man laster ned optimering og laster denne inn i bilen, programvare sjekkes og status settes. That's it.

Så skriver servicetekniker ut "betyg" fra Volvo sitt servicesystem, verksmester signerer og stempler dokumentet som så leveres til kunde. Man betaler og forlater verkstedet. Besøket tar ca 1 time. Jeg betalte NOK 8.860 inkl rabatter. Varenummer VO 31452785.
#1176094
Derank skrev:Volvo ska nog inte hålla på med sånt de inte förstår sig på.

skickat från min brevlåda via Postnord över snigelpost.
Nja nu var det ju Mechanum, annars är det en Volvo Verkstad / Återförsäljare som gör sådant

Bara att åka dit, parkera tok-illa framför och tjöta med de
#1176104
DejanXC60 skrev:Tiotals mail och samtal till olika servicerådgivare på Mechanum både i Mölndal och Malmö de senaste dagarna men står fortfarande utan intyget !?! Har kontaktat volvos certifierings avdelning likaså.
Snälla vänner vad gör man?
Du kanske ska be dem läsa på sin egna hemsida så de vet hur det enligt dem själva går till....

http://www.mechanum.com/tillaggstjanste ... ptimering/

.
#1176119
DejanXC60 skrev:Det har jag oxå gjort men hjälper inte. Undra vad de håller på med?
Testa att ring direkt till Lars Gynner 031-3251604 som utfärdade intyget på föregående sida.

.
#1176142
Svar ifrån Volvo support:
Tack för ditt mail, det är verkstaden som gjort optimeringen du ska få intyg av. Vi rekommenderar att du kontaktar kundrelationsansvarig på Mechanum eller verkstadschefen dom kommer hjälpa dig så du får ditt intyg. Vi har inga hos oss på Kundcenter som vi kan skicka till dig.

Med vänliga hälsningar.

VOLVO CAR CORPORATION



Christian

Kundcenter
T +46-20-948080
[email protected]

VOLVO CAR CORPORATION
12510 PAG
SE-405 31 Göteborg, Sweden
volvocars.com
Golv v90

Baserat på vad du beskrivit hade jag i din s[…]

Passar dessa fälgar

De passar och har sett flertalet S/V60 Cross Count[…]

Bilen klagar hela tiden på låg batt[…]

@Officefb , Enklast är väl att kö[…]