Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1175166
Var ute och åkte med det 4-åriga barnbarnet idag, som tappade en liten sak vid mitten sätets bältesfäste. När jag bände isär bältesfästena för vänster bak och mitten bak, såg jag saken, men när jag skulle ta upp den med en lång tång, åkte det naturligtvis ännu längre inunder.

Någon som vet om jag behöver plocka isär bilen i molekyler för att få tag på saken, eller om det finns något handgrepp som enkelt kan utföras? Har sökt igenom manualen, men där finns ingen info.

Ni vet ju ledsna barn kan bli när saker försvinner...
#1175178
På min S80 kan man lyfta i främre "hörnet" av dynan så lossnar den. Minns inte exakt men det var förvånansvärt okomplicerat. För mig stannade proceduren där då jag bara bytte plastlisten till insteget men resten av demonteringen kanske visar sig självt? Om du har eluppvärmt baksäte kan det nog vara en bra idé att ta det lugnt och långsamt, ifall att sladden är dragen på något sätt så den riskerar skadas.
#1175401
fjohan82 skrev:Sätet i genomskärning:
http://www.volvopartswebstore.com/showA ... veLine=441

Vet dock inte om nr 12 bara är att klicka loss, eller hur det är fäst...
Problemet är nu löst. Var till den lokala Bilia och frågade min tekniker, som efter en stund och ett samtal att man tar en mejsel och trycker in en spärr på var sida, dvs vid varje dörr, och då i underkanten på dynan som man får lyfta på en aning. På bilden på länken ovan... aning till vänster om 2:an.

Barnbarnet blev glad av att få tillbaka sin borttappade sak :)
Weber 32dir på en b20

Denna motorn är en utbytesmotor från vo[…]

Ny krängningshämmare och länkar bak[…]

Fälgar och däck till t.ex. 850. 8,0X17 […]

Givare i kylaren hoppar ur

FD157206-43B1-4472-AD81-D6770C3D768F.jpeg Hej! 9[…]