Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Perra83
#1197577
Lövet skrev:
Perra83 skrev:Vad är det som lockar i Passaten?
Volvos alla system tycker jag är riktigt bra. Utrymmet kan jag förstå OM det är prio.
Vilka system är det du saknar om du jämför med en Passat med SafeTech paket?
I dagsläget saknar jag inga alls. Jag kör i princip inga andra bilar än min egen och vet inte vad jag kan få.
av Primus
#1197667
Någonting skrev:Är det ingen som har tittat på Kia Optima Sportwagon-hybriden? De verkar ganska glada med att påpeka att den kommer 62 km på el. Hur mycket det är i verkligheten vet jag inte, men det verkar ju vara bättre än Passat GTE och V60 PHEV.

Om du är villig att titta på Passaten så kanske du ska titta på Kian också?
Jag har spanat lite. Verkar vara en klart vettig bil. Men har inte det där som skapar ett "vill ha". Fet som är intressant är att 62-67 km verkar bli nästa standard. Idag är det ju 50 km. VW gick ut förra hösten och sa att alla deras batterier skulle uppdateras under året. Nu har inte det hänt ännu vad gäller Passat, men spekulationerna är att det nya batteriet skulle ge ca 65 km.
av Lövet
#1198184
Primus skrev:
Någonting skrev:Är det ingen som har tittat på Kia Optima Sportwagon-hybriden? De verkar ganska glada med att påpeka att den kommer 62 km på el. Hur mycket det är i verkligheten vet jag inte, men det verkar ju vara bättre än Passat GTE och V60 PHEV.

Om du är villig att titta på Passaten så kanske du ska titta på Kian också?
Jag har spanat lite. Verkar vara en klart vettig bil. Men har inte det där som skapar ett "vill ha". Fet som är intressant är att 62-67 km verkar bli nästa standard. Idag är det ju 50 km. VW gick ut förra hösten och sa att alla deras batterier skulle uppdateras under året. Nu har inte det hänt ännu vad gäller Passat, men spekulationerna är att det nya batteriet skulle ge ca 65 km.
Läser man tester av båda verkar slutsatserna vara att Kian faktiskt kommer 10km längre (dvs 50km verkligt för Kia och 40km för GTE) men att Passaten har bättre utrymmen, är tystare, och har bättre prestanda. Ekonomiskt är det lite svårt att dra några bra slutsatser än eftersom det inte finns några begagnade Kia än så andrahandsvärdet är okänt.
av Primus
#1198296
Lövet skrev:
Primus skrev:
Någonting skrev:Är det ingen som har tittat på Kia Optima Sportwagon-hybriden? De verkar ganska glada med att påpeka att den kommer 62 km på el. Hur mycket det är i verkligheten vet jag inte, men det verkar ju vara bättre än Passat GTE och V60 PHEV.

Om du är villig att titta på Passaten så kanske du ska titta på Kian också?
Jag har spanat lite. Verkar vara en klart vettig bil. Men har inte det där som skapar ett "vill ha". Fet som är intressant är att 62-67 km verkar bli nästa standard. Idag är det ju 50 km. VW gick ut förra hösten och sa att alla deras batterier skulle uppdateras under året. Nu har inte det hänt ännu vad gäller Passat, men spekulationerna är att det nya batteriet skulle ge ca 65 km.
Läser man tester av båda verkar slutsatserna vara att Kian faktiskt kommer 10km längre (dvs 50km verkligt för Kia och 40km för GTE) men att Passaten har bättre utrymmen, är tystare, och har bättre prestanda. Ekonomiskt är det lite svårt att dra några bra slutsatser än eftersom det inte finns några begagnade Kia än så andrahandsvärdet är okänt.
Det är helt klart så jag tolkar tester också. Kia är helt enkelt en billigare bil. Både i pris och utförande. Och för mig är känslan inne i bilen viktig. Utöver att jag "el-kör" har ju både min ålder och vägsystemet samt kulturen lett till ett betydligt lugnare körande. Då blir finesserna i bilen samt känslan när man sitter och kör viktiga. I alla fall för mig. Kia tror jag dock kan bli en riktig framgång mätt i antalet sålda hybrider.

Jag har Auoi hold aktiverat på min och 9 av […]

S/V60 Polestar utan taklucka

Ok, då är det antagligen en förser[…]

Elschema 740

På läge 0 så lyser allt på […]

Berömvärt tålamod. Mina 5-6 m&a[…]