Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av ghostface73
#1174669
Hej

Någon annan som haft problem med Växellådan på sin XC60 ?
XC60 AWD 2012 D4

Inre läckage i lådan efter 6300mil vilket krävde byte av låda.
Ventilpaketet

Volvo står inte för en spänn !!!

//Tommy
#1174680
Hej
Den har alltid vart lite ryckig.
Sen fick jag upp *växellåda nersatt funktion* ( felkod P089500 ) -växlingstid för kort
Hade beställt tid för att byta olja i lådan för att skämma bort bilen lite, så blev lite paff att verkstaden meddelade att det krävdes växellådsbyte.

Bilen har vart ryckig vid nerväxlingar, typ som man slänger i en för låg växel när man motorbromsar.
annars har jag inte märkt något så.

Är en automatlåda vi pratar om nu.

//T
Användarvisningsbild
av V9097
#1174697
Maskinskadegaranti?
#1174704
Inte helt orimligt att Volvo inte täcker ett fel som uppkommer efter garantin är slut men skönt att det löste sig med försäkringen istället. Den felfria bilen kan du leta efter hela livet. Volvo och deras P3-modeller (plattformen på vilken bl.a din XC60 är byggd) tycker jag ändå är ganska stabila och bra bilar, allt som allt.
Användarvisningsbild
av MartinS
#1174716
Jag skulle vilja påstå det är ett ovanligt fel du råkat ut för, otur helt enkelt.
av MNN
#1174730
Hej
Det är inget jätteovanligt med problem med automatlåder på Volvo.Har en V60 D4 2013 med 6 stegslådan som har spökat lite.Har nyligen gjort en adaptition på Bilia.Min växlar bra med står jag stilla på tomgång och foten på bromsen och läget D så kan bilen rycka till när jag släpper bromsen.Händer inte alltid men ibland.Blev dock bättre efter Bilia tog hem en TCM uppdatering och körde in lådan igen.Ny låda kostar 70000kr!!!!

Monterade in en CarPlay box i bilen. Känns[…]

Dörrlås V-fram

Jo, det var ett kabelbrott. Den klassiska grö[…]

Hej, jag letar efter en lämplig bil till fami[…]

har du provat göra rent sensorn i LMM? an[…]