Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Camillaandersson
#1174308
Har letat runt men får blandad info.
Går det att byta skärm från 5" till 7" i en årsm -13 med HP med en beg skärm från 2014 eller måste det vara samma år?
Uppgradera mjukvara på Volvo vad kan det kosta?
Måste skärmen vara helt ny eller funkar en begagnad?
av LazerHawke
#1174311
Camillaandersson skrev:Har letat runt men får blandad info.
Går det att byta skärm från 5" till 7" i en årsm -13 med HP med en beg skärm från 2014 eller måste det vara samma år?
Uppgradera mjukvara på Volvo vad kan det kosta?
Måste skärmen vara helt ny eller funkar en begagnad?
http://accessories.volvocars.com/sv-se

där kan du kolla upp din bil välj din bil sen årsmodell på bilen och se vad du har för möjligheter men iaf kollade exempelvis v60 -13 den hade uppgradering till 7" iaf
Användarvisningsbild
av Micce1980
#1174315
Begagnad ska gå bra vad jag förstått

Ta det här så samlar vi infon annars :wink:
http://www.jagrullar.se/forum/viewtopic ... 0&t=134864
Användarvisningsbild
av rob88
#1174451
Begagnad går bra med du måste in till en volvohandlare som tar bort bilens stöldskydd innan du byter skärm. Sen byter du skärm och avslutar med att ladda i ny mjukvara. Gjort det flera gånger.

Du behöver även en ny plastsarg runt skärmen. Kostar några hundra.

Mjukvara brukar kosta runt 400 kr beroende på volvohandlare.
Användarvisningsbild
av Micce1980
#1185897
Fick ju tag i en 7" skärm som jag nu förberett att installera. Dock visade det sig innan jag börjat skruva att det är olika ingångar mellan pre-facelift och efter. Något att tänka på om någon ska betala för en. Jaja då går jakten vidare på en billig skärm, men om någon vill byta i en MY14 eller nyare så kanske vi kan komma överens om ett pris, pm:a isf.
Användarvisningsbild
av Derank
#1185934
rob88 skrev:Begagnad går bra med du måste in till en volvohandlare som tar bort bilens stöldskydd innan du byter skärm. Sen byter du skärm och avslutar med att ladda i ny mjukvara. Gjort det flera gånger.

Du behöver även en ny plastsarg runt skärmen. Kostar några hundra.

Mjukvara brukar kosta runt 400 kr beroende på volvohandlare.

Vet du om det går att avaktivera stöldskyddet på en XC60 2016 och sedan låta den rulla, förr gick det vet jag, vet du hur det ligger till idag?
Användarvisningsbild
av Derank
#1188105
Meken var ser första jag kollade med och han säger att ingen bil av de nyare släpps ut med most secyrity avaktiverat. Och här har det tidigare påstått att det går. Men då man ställer frågan om den meken vill tjäna en tusenlapp el två och göra det på min. Blir det genast knäpptyst.

Troll säger jag.
Senast redigerad av 1 Derank, redigerad totalt 0 gånger.
Användarvisningsbild
av Derank
#1188106
Robb88 påstår ju att han avaktiverat most secyrity flera gånger. Därav min fråga om det går att avaktivera och låta det vara avaktiverat när jag rullat ut från verkstaden
Användarvisningsbild
av Derank
#1188115
Men snälla. Most secyrity kunde du åka in till volvo åf på de lite äldre bilarna och fp avaktiverat. Det har inget med att jag vill sno en bil att göra. Det handlar om att man kan stoppa in och byta hårdvara hur man vill.

Tänk den dag det kunde bli så att bilti[…]

Nya E-klass AllTerrain kanske?

Jag har svårt att hålla med om att e[…]

Slutsteg original

Slutsteget, som är aktivt, sitter på ba[…]