Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Geoham
#1173929
Hej!

Haft min xc60 Summum classic i några veckor nu och jag har en fundering kring minnesstolen. Jag hade för mig att det ska fundera direkt när man låser upp bilen med sin nyckel. Så fungerar det inte idag, jag måste trycka på numret där jag sparat mina inställningar för att få rätt position, det sker alltså inte per automatik. Är det så det fungerar eller finns det någon inställning för att få den att fungera direkt via nyckeln?
av Nelsson
#1173938
Du behöver aktivera nyckel minne i bilens inställningar, tror det är under lås inställningar. Det behövs göras för varje nyckel du tänkt använda. Har du nyckellöst system, tänk på att bara ha en nära bilen när du ändrar inställningarna.
av Geoham
#1173940
Nelsson skrev:Du behöver aktivera nyckel minne i bilens inställningar, tror det är under lås inställningar. Det behövs göras för varje nyckel du tänkt använda. Har du nyckellöst system, tänk på att bara ha en nära bilen när du ändrar inställningarna.
Vad bra! Tack för svar, ska kolla på det ikväll.
Användarvisningsbild
av CabBO
#1184553
x020377 skrev:Dessutom måste du göra om proceduren varje gång bilen varit på service.
Vilka fler inställningar i menyn får man göra om efter en service?
av Primus
#1184665
CabBO skrev:
x020377 skrev:Dessutom måste du göra om proceduren varje gång bilen varit på service.
Vilka fler inställningar i menyn får man göra om efter en service?
Ganska många tycker jag. Jag tror de fabriksåterställer systemet så i princip alla. Så upplever jag det i alla fall.

Mer info. Jag hittade en youtubefilm som handlar […]

Mercedes EQB 300 4Matic 2023 Svart

Såg på protokollet att du också[…]

Har felkod HCM-B104154, lägesgivarna må[…]

Vi som beställt nya XC60

Jag lade första beställningen 23[…]