Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1173818
Hej!

Har en V60 T3 (150 hk) som jag tycker tvekar lite när man gasar upp i fart första gången från när man har startat.

Det är som att den inte vill accelerera upp i fart lika snabbt som gaspedalen är nertryckt. Jag skulle inte säga att den hackar men den tvekar lite. Sen när man har accelererat upp en gång (jag gasar inte fullgas), stannar och accelererar igen så går den hur fint som helst.

Någon som känner igen "problemet"?
#1173876
Upplever samma sak med min T3:a. Den är lite segare vid låga varv när den är kall, typ innan den snurrat en stund och fått upp lite drifttemperatur. Misstänker att den lilla motorn inte presterar fullt ut, innan turbon vaknat ordentligt.
Blir ju t.ex. väldigt hoppigt om man smyger iväg på låglågfart på 2:ans växel i en korsning.

Upplever dock att detta "lagget" minskade efter att jag satte i ett sportfilter i den. Finns fortfarande kvar lite grand.
#1173947
Manuell eller automat?
#1174198
specos skrev:Hej!

Har en V60 T3 (150 hk) som jag tycker tvekar lite när man gasar upp i fart första gången från när man har startat.

Det är som att den inte vill accelerera upp i fart lika snabbt som gaspedalen är nertryckt. Jag skulle inte säga att den hackar men den tvekar lite. Sen när man har accelererat upp en gång (jag gasar inte fullgas), stannar och accelererar igen så går den hur fint som helst.

Någon som känner igen "problemet"?
Upplever liknande känsla med T2an (dock i V40 men samma motor)
Brainys V60

Hej. Ni som känner mig från för[…]

Vi som beställt nya XC60

När beställde du? Jag lade f&o[…]

Bakfjädrar.

För min del är det lite värre. R-[…]

Alla AC-system läcker. Ofta kan det dr&oum[…]