Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1173795
Om du ska byta både skärm och instrumenthus så skulle jag först titta på hur mycket det kostar att byta bil. Inte omöjligt stt det blir både billigare och smidigare.
#1173800
KrilleW skrev:Om du ska byta både skärm och instrumenthus så skulle jag först titta på hur mycket det kostar att byta bil. Inte omöjligt stt det blir både billigare och smidigare.
Det har jag redan gjort och än så länge är det billigare att uppgradera min. Har beställt en begagnad skärm från bildelsbasen tidigare idag så vi får se om verkstan lyckas få in den :) de blir inte att jag byter till en adaptiv display, har börjat undra på vad jag ska ha den till.. :)

Skickat från min E5823 via Tapatalk
#1179840
Sådär, tog en några veckor med att få ett verkstadsbesök och nu är skärmen installerad! Fungerar felfritt och är väldigt Nice! Sparade många tusenlappar på att köpa en begagnad! Volvo i Karlstad (helmia) installerade skärmen på någon timme. Nu är nästa steg att installera eftermarknadskamera och GPS

Skickat från min E5823 via Tapatalk
#1179856
Freddsan skrev:Sådär, tog en några veckor med att få ett verkstadsbesök och nu är skärmen installerad! Fungerar felfritt och är väldigt Nice! Sparade många tusenlappar på att köpa en begagnad! Volvo i Karlstad (helmia) installerade skärmen på någon timme. Nu är nästa steg att installera eftermarknadskamera och GPS
Se där ja, vad betalade du totalt? Samt vad gick enbart mjukvaran på?
#1179864
Micce1980 skrev:
Freddsan skrev:Sådär, tog en några veckor med att få ett verkstadsbesök och nu är skärmen installerad! Fungerar felfritt och är väldigt Nice! Sparade många tusenlappar på att köpa en begagnad! Volvo i Karlstad (helmia) installerade skärmen på någon timme. Nu är nästa steg att installera eftermarknadskamera och GPS
Se där ja, vad betalade du totalt? Samt vad gick enbart mjukvaran på?
Jag ska kolla detta och återkomma med pris när jag kommer hem

Skickat från min E5823 via Tapatalk
#1179874
Micce1980 skrev:
Freddsan skrev:Sådär, tog en några veckor med att få ett verkstadsbesök och nu är skärmen installerad! Fungerar felfritt och är väldigt Nice! Sparade många tusenlappar på att köpa en begagnad! Volvo i Karlstad (helmia) installerade skärmen på någon timme. Nu är nästa steg att installera eftermarknadskamera och GPS
Se där ja, vad betalade du totalt? Samt vad gick enbart mjukvaran på?
Displayen gick på 2954 med frakt, installationen gick på 2486 varav mjukvaran 956 kronor. Ram och tätning 567 kronor

Skickat från min E5823 via Tapatalk
#1179921
Freddsan skrev:
Micce1980 skrev:
Freddsan skrev:Sådär, tog en några veckor med att få ett verkstadsbesök och nu är skärmen installerad! Fungerar felfritt och är väldigt Nice! Sparade många tusenlappar på att köpa en begagnad! Volvo i Karlstad (helmia) installerade skärmen på någon timme. Nu är nästa steg att installera eftermarknadskamera och GPS
Se där ja, vad betalade du totalt? Samt vad gick enbart mjukvaran på?
Displayen gick på 2954 med frakt, installationen gick på 2486 varav mjukvaran 956 kronor. Ram och tätning 567 kronor

Skickat från min E5823 via Tapatalk
En ny skärm med installation skulle ha gått på 9186 kronor

Skickat från min E5823 via Tapatalk

Monterade in en CarPlay box i bilen. Känns[…]

Dörrlås V-fram

Jo, det var ett kabelbrott. Den klassiska grö[…]

Hej, jag letar efter en lämplig bil till fami[…]

har du provat göra rent sensorn i LMM? an[…]