Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1179840
Sådär, tog en några veckor med att få ett verkstadsbesök och nu är skärmen installerad! Fungerar felfritt och är väldigt Nice! Sparade många tusenlappar på att köpa en begagnad! Volvo i Karlstad (helmia) installerade skärmen på någon timme. Nu är nästa steg att installera eftermarknadskamera och GPS

Skickat från min E5823 via Tapatalk
#1179856
Freddsan skrev:Sådär, tog en några veckor med att få ett verkstadsbesök och nu är skärmen installerad! Fungerar felfritt och är väldigt Nice! Sparade många tusenlappar på att köpa en begagnad! Volvo i Karlstad (helmia) installerade skärmen på någon timme. Nu är nästa steg att installera eftermarknadskamera och GPS
Se där ja, vad betalade du totalt? Samt vad gick enbart mjukvaran på?
#1179864
Micce1980 skrev:
Freddsan skrev:Sådär, tog en några veckor med att få ett verkstadsbesök och nu är skärmen installerad! Fungerar felfritt och är väldigt Nice! Sparade många tusenlappar på att köpa en begagnad! Volvo i Karlstad (helmia) installerade skärmen på någon timme. Nu är nästa steg att installera eftermarknadskamera och GPS
Se där ja, vad betalade du totalt? Samt vad gick enbart mjukvaran på?
Jag ska kolla detta och återkomma med pris när jag kommer hem

Skickat från min E5823 via Tapatalk
#1179874
Micce1980 skrev:
Freddsan skrev:Sådär, tog en några veckor med att få ett verkstadsbesök och nu är skärmen installerad! Fungerar felfritt och är väldigt Nice! Sparade många tusenlappar på att köpa en begagnad! Volvo i Karlstad (helmia) installerade skärmen på någon timme. Nu är nästa steg att installera eftermarknadskamera och GPS
Se där ja, vad betalade du totalt? Samt vad gick enbart mjukvaran på?
Displayen gick på 2954 med frakt, installationen gick på 2486 varav mjukvaran 956 kronor. Ram och tätning 567 kronor

Skickat från min E5823 via Tapatalk
#1179921
Freddsan skrev:
Micce1980 skrev:
Freddsan skrev:Sådär, tog en några veckor med att få ett verkstadsbesök och nu är skärmen installerad! Fungerar felfritt och är väldigt Nice! Sparade många tusenlappar på att köpa en begagnad! Volvo i Karlstad (helmia) installerade skärmen på någon timme. Nu är nästa steg att installera eftermarknadskamera och GPS
Se där ja, vad betalade du totalt? Samt vad gick enbart mjukvaran på?
Displayen gick på 2954 med frakt, installationen gick på 2486 varav mjukvaran 956 kronor. Ram och tätning 567 kronor

Skickat från min E5823 via Tapatalk
En ny skärm med installation skulle ha gått på 9186 kronor

Skickat från min E5823 via Tapatalk
#1179930
Tack för info nu har man allt och lättare att ta beslut :-)-)

Ram måste ju vara plastramen med utblåset, ramen helt enkelt. Enhet C i monteringsanvisningen

Montering kan man göra själv om man skruvat lite innan eller i alla fall satt ihop några möbler från ett visst företag, går nog bra ändå skulle jag tro så där sparar man ju 2500 kr på rak arm :) Undrar om det faktiskt räcker med att skydda centerpanelen och bända loss ramen utan att ta bort den. I så fall är ett byte gjort på en kvart, annars kan det nog ta en 45 - 60 min.

Så ny enhet: 9186kr
Beg med montering: 6396kr
Beg utan montering: 3910kr

Skulle gärna se om jag kan lösa en skärm ännu billigare, i så fall slår jag till :)

Monteringsanvisning:
#1179949
Micce1980 skrev:Tack för info nu har man allt och lättare att ta beslut :-)-)

Ram måste ju vara plastramen med utblåset, ramen helt enkelt. Enhet C i monteringsanvisningen

Montering kan man göra själv om man skruvat lite innan eller i alla fall satt ihop några möbler från ett visst företag, går nog bra ändå skulle jag tro så där sparar man ju 2500 kr på rak arm :) Undrar om det faktiskt räcker med att skydda centerpanelen och bända loss ramen utan att ta bort den. I så fall är ett byte gjort på en kvart, annars kan det nog ta en 45 - 60 min.

Så ny enhet: 9186kr
Beg med montering: 6396kr
Beg utan montering: 3910kr

Skulle gärna se om jag kan lösa en skärm ännu billigare, i så fall slår jag till :)

Monteringsanvisning:
Japp pengar finns att spara om man gör det själv vilket var min tanke från början
men det var en tanke som slog mig; har jag retur på skärmen ifall den inte fungerar? Jag tog kontakt med Demia i Ludvika som sålde skärmen och de sa att normalt sett så tar de inte elektronik i retur med tanke på alla fel som kan uppstå i elektroniken. Men jag fick möjligheten till retur om jag lät en auktoriserad verkstad göra installationen åt mig (Helmia Karlstad). Jag hade inte köpt skärmen av jag inte hade fått hjälp från Marcus på Demia och folket från Helmia i Karlstad. Så det lönar sig att göra en ordentlig efterforskning innan man bestämmer sig :)

Skickat från min E5823 via Tapatalk
#1179956
Man gör som man vill och jag dömer ingen, bara bra att du är nöjd och det är själva poängen :wink: Hade väl själv i så fall bara låtit de montera nya skärmen och testat den sedan hade jag monterat tillbaka ramen resten, men det är ju jag som tycker det är skoj att skruva samt lära mig sådant.
#1179965
Micce1980 skrev:Man gör som man vill och jag dömer ingen, bara bra att du är nöjd och det är själva poängen :wink: Hade väl själv i så fall bara låtit de montera nya skärmen och testat den sedan hade jag monterat tillbaka ramen resten, men det är ju jag som tycker det är skoj att skruva samt lära mig sådant.
Det är min tanke för nästa projekt med bilen :) då kommer jag göra större delen av skruvandet själv och min bror elektrikern för ta elen! Han har inge val :D

Skickat från min E5823 via Tapatalk

Mja, V70in har jag haft i 12 år så n[…]

Leasing bildäck

Bilen är ju returnerad med vinterdäcken […]

Ännu mer info... Jag fick precis tag i ett o[…]

Finns backventil på Biltema för en dryg[…]