Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av CabBO
#1175003
classeboy skrev:På våran v60 t3 -17 har fläkten dragit igång på fullvarv när vi låst upp bilen trots att den har stått still minst ett dygn någon mer som varit med om det?
Den slår av efter bara någon sekund man blir ju lite fundersam varför den gör ett sådant utspel :wink:
Kupéfläkten kan du sätta på själv när du kommer till bilen.
Jag brukar göra det för att vädra ut kupén lite innan jag sätter mig i bilen och då framförallt när den stått i solen.

Tryck på det öppna hänglåset (låsöppning) på fjärrkontrollen en kort stund (bilen låses upp). Sen direkt efter håller du in knappen med lampan på (då tänds parkeringsljus mm) i ca 2 sekunder. Nu kör kupéfläkten igång en liten stund.
Användarvisningsbild
av svergie2
#1175131
CabBO skrev:
classeboy skrev:På våran v60 t3 -17 har fläkten dragit igång på fullvarv när vi låst upp bilen trots att den har stått still minst ett dygn någon mer som varit med om det?
Den slår av efter bara någon sekund man blir ju lite fundersam varför den gör ett sådant utspel :wink:
Kupéfläkten kan du sätta på själv när du kommer till bilen.
Jag brukar göra det för att vädra ut kupén lite innan jag sätter mig i bilen och då framförallt när den stått i solen.

Tryck på det öppna hänglåset (låsöppning) på fjärrkontrollen en kort stund (bilen låses upp). Sen direkt efter håller du in knappen med lampan på (då tänds parkeringsljus mm) i ca 2 sekunder. Nu kör kupéfläkten igång en liten stund.
Fungerar inte på vår V60 :/

Skickat från min Galaxy S7 Edge via Tapatalk
Användarvisningsbild
av CabBO
#1175201
Nu vet jag inte din årsmodell på bilen, men det kan ju bero på det.
XC - Rear axle sensor

Finns en HF,och en HB,endast för höjdjus[…]

"Ringen" är inbyggd i lagret!!

S60-03 oljud från framvagn

Lyft upp bilen, snurra hjulet med en hand på[…]

I nästa nr. av Vi Bilägare, 1 maj -24 nr[…]