Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Derank
#1171433
Exakt, förbrukningen skiljer marginellt, jag körde, förvisso V60 men iaf, både en med VEA och en men gamla femman parallelt i 2v och VEAn drog 0,91 och gamla femman 0,95. Men jag tycket VEAn kändes piggare och mycket tystare, behagligare gång, lite bensinkänsla över den, kunde dra den längre på växlarna, var en manuell.
av Johanbygg
#1173284
Tjena ,
Jag har precis kört mina första hundra mil med min Xc60 d3 fwd automat.
Ligger på en blandad förbrukning just nu på 0,68 . 80% motorväg 10% landsväg 10% stadskörning.
Helt okej förbrukning men ganska långt ifrån vad Volvo anger men de hade jag redan förstått..
av Johanbygg
#1173285
Tjena ,
Jag har precis kört mina första hundra mil med min Xc60 d3 fwd automat.
Ligger på en blandad förbrukning just nu på 0,68 . 80% motorväg 10% landsväg 10% stadskörning.
Helt okej förbrukning men ganska långt ifrån vad Volvo anger men de hade jag redan förstått..
#1179933
Har en fullmatad MY17 (uttagen april 17) XC60 D4 awd Inscription automat över en långhelg. Går mjukt och fint. Men efter att ha kört 10 mil landsväg och ca en mil stadskörning (upp till 90 km/h) visar färddatorn 0.79 i snitt :shock:

Min V60 Polestar med 6cyl och 350hk ligger på samma vid den typen av körning :roll:
av danielh1025
#1179979
Ligger på 0.76 enligt färddatorn med min XC60 D4 AWD MY16 automat (ej VEA) men då kör jag främst 45min fram och tillbaka på motorvägen. Blir högre siffror kortare sträckor och inne i stan.
av volvoc70cab
#1180006
Är ägare till XC60 FWD Manuell -10 som har "rullat" 5000 mil. Var nyligen nere i Nord Tyskland och bilen kördes i 90 km/h med inkopplad farthållare där det var lämpligt. Förbrukningen var enligt datorinformationen 0,48 l/milen. Nu vet jag att om hastigheten varit 120-130 km(h hade förbrukningen varit något helt annat. Nu är egentligen förbrukningen inte så intressant då det blir dyra mil ändå. Använder bilen nästan bara när vi kör ner till Italien ett par gånger om året, annars står den bara i garaget då vi har två bilar till ( en C70 cab som går 200 om året samt en Skoda som används uteslutande av hustrun när det är svamptider). Som ni förstår cyklas det mycket, då vi har all service inom en radie av 5-7 km.
B230F motor, lågmilad

Jag håller på att dieselkonvertera en […]

Billigaste lösningen är att ersätta[…]

Kolla trycvärden och temperaturer på en[…]

Nästa elbil från Volvo?

I carup står det att Volvo ska presentera n&[…]