Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Primus
#1168622
Mitt Keyless go-system har fungerat allt sämre under en längre tid. Jag kan ha skrivit om det tidigare. Men för lång tid sedan började räckvidden successivt minska. Typ någon meter per två-veckorperiod. När det bara fungerade när jag stod precis vid bilen testade jag att byta batteri i nyckeln utan att det hjälpte. Nu på slutet har det bara fungerat om jag håller nyckeln fysisk mot framrutan eller de bakre sidorutorna. Det har tex inte fungerat om jag håller nyckeln mot bakrutan. I bilen måste jag ha nyckeln i nyckelhålet och ändå signalerar bilen ofta att den inte hittar någon nyckel.

Idag var den inne på reparation och mottagaren byttes. Allt fungerar igen.. :D. Jag är inte särskilt tekniskt kunnig men tycker det är märkligt att ett tekniskt fel får en funktion att successivt försämras. Elektronik brukar ju vara mer av eller på/fungera eller fungera ej. Men men, nu är allt som det ska igen.

Även däcktrycksövervakningen som i princip aldrig har fungerat under två år fixades. Den har varnat konstant och kalibrering har inte fungerat. Känns bra med en bil som fungerar som den ska.. :lol:
av Primus
#1168648
Ilduce77 skrev:Då får man gratulera till en ny känsla... :D
Man kan väl säga så här... Det är skönt att slippa lägga nyckeln mot rutan på ICAs parkering och känna andras blickar och tankar om att han med nyckeln mot rutan måste ju vara lite svagbegåvad.. 8)
av Mwi
#1168687
Primus skrev:Det är skönt att slippa lägga nyckeln mot rutan på ICAs parkering och känna andras blickar och tankar om att han med nyckeln mot rutan måste ju vara lite svagbegåvad.. 8)
Tja vi som hade billarm redan på 80-talet får lite nostalgiska känslor över det, och tänker ännu en gamling :D
av Primus
#1168742
Mwi skrev:
Primus skrev:Det är skönt att slippa lägga nyckeln mot rutan på ICAs parkering och känna andras blickar och tankar om att han med nyckeln mot rutan måste ju vara lite svagbegåvad.. 8)
Tja vi som hade billarm redan på 80-talet får lite nostalgiska känslor över det, och tänker ännu en gamling :D
Nu väcker du ljuvliga minnen till liv. 1996 köpte jag en begagnad SAAB 9000. Utöver att det var en fantastisk bil som dock ständig gick sönder och ruinerade oss så hade den ett eftermontera larm. En svart dosa styrde av och på och den krävde ett avstånd på max en meter för att fungera. Men det var ändå high tech. Coolt.

Från Windows 10/11 till Windows 7 (eller ren[…]

Har du ungefär samma uppskattad räckvidd[…]

Hylsan i vinkel vx

Den kanske passar på äldre?

Tät vevhusventilation?

Absolut inte vanligt. Kan inte minnas att jag bytt[…]