Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Andake84
#1168570
Mitt handtag på förardörren vill inte öppna eller låsa upp bilen. Någon som har haft samma problem på sin? Kanske så det finns åtgärdspaket från Volvo?
Bilen en V60 D4 VEA 2014
av andersuw
#1168615
Om det är just förardörren som trilskas, inte andra dörrar, kan det vara den keylessantenn som är närmast den dörren som fallerar. Felkodsläsning med läsare specifikt avsedd för bilen (inte en generisk) kan kanske ge mer definitivt besked.
Användarvisningsbild
av Perra83
#1168616
Ja hade ett trasigt handtag på min gamla V60 -13. Läste av felkoderna och dom pekade på handtaget. Provade att bara radera koderna men det hjälpte inte.
Bokade in ett byte. Kostade ca 2000kr.
av andersuw
#1168627
Ja fel på handtaget eller kablaget till det är en annan möjlighet. Bilen måste ju känna att du drar i handtaget för att låsa upp och att du trycker på låsknappen för att låsa. Men som sagt felkodsläsning lär ge klarare besked.
av KrilleW
#1168651
Jag gissar också på handtaget. Känner ett par stycken med V60 som har haft samma problem.
En stor nackdel att Volvo gått från fysiska knappar till beröringskänsligt tycker jag.

oki men den slangen har jag inte sett på min[…]

Bilens utrustning från Vin nr

Du kan kolla utrustningen igenom att trycka in reg[…]

Städat i min V70 D3 my-11. Köpte en V90[…]

Hjälp

Behöver byta denna.hur får man loss den[…]