Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av christian9
#1168449
Har precis fått min xc60classic. Kan inte lägga musik på hårddisken.
Det står -inga ljudfiler- tryck Ok för att kopiera musik.
Det händer ingenting när jag trycker Ok. Har en skiva i spelaren för att prova att kopiera till hårddisken .
Något råd?
av christian9
#1168488
Ilduce77 skrev:Vad är det för format på låtarna på CD-skivan?

Via USB klarar bara Volvos stereo mp3, mp4, wma, aac, m4a, men.

Från CD-skiva till HDD klarar den mp3, wma, aac.

http://support.volvocars.com/se/cars/pa ... e801a672ff

http://support.volvocars.com/se/cars/Pa ... e801b7f477
Har provat köpt cd skiva och egen bränd skiva. Som sagt händer det inget i HD läge när jag trycker OK dvs kommer jag inte till val av USB /skiva. När jag trycker Exit kommer jag tillbaka till medieval.
Användarvisningsbild
av Ilduce77
#1168565
christian9 skrev:
Har provat köpt cd skiva och egen bränd skiva. Som sagt händer det inget i HD läge när jag trycker OK dvs kommer jag inte till val av USB /skiva. När jag trycker Exit kommer jag tillbaka till medieval.
Om du inte köpt skivan med just mp3-format så funkar det inte.. Köpta skivor har inte låtarna i mp3-format och då går de inte att lägga över.

Detsamma gäller egenbrända skivor om du bränt dem så de funkar i en vanlig cd-spelare.

Då måste du konvertera om låtarna till ett format som funkar från usb eller från skiva till HDD.

Lättast är väl att Konvertera dem från skiva till dator i mp3.
Lägg dem sen på ett usb minne och sätt sen det i bilen och överför..
Användarvisningsbild
av Ilduce77
#1168642
PS.. Tänk på att inte blanda format.. Läste någonstans att det kunde klabb då.. Så välj ett format som du tänker fortsätta konvertera till..

Vanliga köpta CD-skivor och egenbrända skivor är i formatet CDDA eller aiff. Dessa format funkar inte i Volvos HDD.
av christian9
#1169392
Ilduce77 skrev:
christian9 skrev:
Har provat köpt cd skiva och egen bränd skiva. Som sagt händer det inget i HD läge när jag trycker OK dvs kommer jag inte till val av USB /skiva. När jag trycker Exit kommer jag tillbaka till medieval.
Om du inte köpt skivan med just mp3-format så funkar det inte.. Köpta skivor har inte låtarna i mp3-format och då går de inte att lägga över.

Detsamma gäller egenbrända skivor om du bränt dem så de funkar i en vanlig cd-spelare.

Då måste du konvertera om låtarna till ett format som funkar från usb eller från skiva till HDD.

Lättast är väl att Konvertera dem från skiva till dator i mp3.
Lägg dem sen på ett usb minne och sätt sen det i bilen och överför..
Har ringt till volvosupport som inte kunde lösa problemet och hänvisar till verkstad som inte svarat. Kanske svårt för en servicetekniker?
Är det så att det måste rätt skiva eller usb sticka sitter i för att jag ska komma vidare från hd läge dvs att det händer något när jag trycker OK för att kopiera?
Användarvisningsbild
av keroan
#1169438
Du har ju redan fått bra svar. Köpta skivor fungerar inte att kopiera till hårddisken. Filerna måste vara i rätt format, läs tidigare svar.
Vad gäller usb-stickan så kan du ju testa att formatera om den. Se då till att formatera den i FAT32. Lägg sen över filer i rätt format på den.
av Glenn3
#1169704
keroan skrev:Du har ju redan fått bra svar. Köpta skivor fungerar inte att kopiera till hårddisken. Filerna måste vara i rätt format, läs tidigare svar.
Vad gäller usb-stickan så kan du ju testa att formatera om den. Se då till att formatera den i FAT32. Lägg sen över filer i rätt format på den.
När jag la in musik från USB på min förra V70-2015, så fungerade inte FAT32, då läste den bara in 12 låtar och la sedan av. Jag behövde ha den formaterad i NTFS för att den skulle läsa in alla låtar.

ABS-lampan är åter och ett tag trodde j[…]

Jag har ingen lösning åt dig men jag ha[…]

DIN bil borde inte ta någon skada om ni kopp[…]

Som Totte säger är det sannolikt den sen[…]