Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av LagunaT
#1167683
MångaVOLVO skrev:Så är det inte på MY 2014. Det är till att använda alla 4 ställena.
O varför går det inte på MY -14 ?
Gick på min -14 V60 D5 och går även på min nuvarande V60 T5 -16
Användarvisningsbild
av Funk
#1167714
joel80 skrev:
klacken skrev:Går bra att lyfta med garagedomkraften på dom punkter som är för originala domkraften
Nej det är inte så smidigt.. Det är en plåt som går ner..
På förra bilen försökte jag lyfta i den plåten och den böjde sig. Den är ju inte platt neråt utan står ut från bilens underrede. Inte alls lämplig att lyfta i med garagrdomkraft. :/
Med en mjuk gummipuck från t.ex Biltema på garagedomkraften så fungerar det alldeles utmärkt

/Thomas
av sju4ti
#1167717
mikebike skrev:
LagunaT skrev:
volvoc70cab skrev:Allt var bättre förr. För en del år sedan var jag ägare till en Volvo 855. Denna bil hade en lyftpunkt (bygel) som var placerad mitt på bilens långsida. Där placerades domkraften som då lyfte upp hela sidan. Då kunde man skifta hjulen både fram och bak på samma gång. Var en stabil punkt !
Det går att göra idag med, använd den främren luftpunkten, så höjer man både fram o bak hjul.
Så gör jag alltid...
Samma här.....
Användarvisningsbild
av joel80
#1167728
Funk skrev:
joel80 skrev:
klacken skrev:Går bra att lyfta med garagedomkraften på dom punkter som är för originala domkraften
Nej det är inte så smidigt.. Det är en plåt som går ner..
På förra bilen försökte jag lyfta i den plåten och den böjde sig. Den är ju inte platt neråt utan står ut från bilens underrede. Inte alls lämplig att lyfta i med garagrdomkraft. :/
Med en mjuk gummipuck från t.ex Biltema på garagedomkraften så fungerar det alldeles utmärkt

/Thomas
Kanske köpte fel gummipuck.. Men den vek sig och gick av(!) och hade jag inte säkrat med ett däck under sidan hade bilen ställt sig på bromsskivorna eller nått sånt. :/
av Tiimpan
#1167789
Är det inte där man lyfter enligt bilder jag sett?
av specos
#1168212
På förra V50´n lyfte jag alltid med garagedomkraft på de befintliga fästena (plåten som sticker ner). På nuvarande V60 så testade jag samma och plåten vek sig, som den tydligen gjort även för andra.....
av mikebike
#1168273
specos skrev:På förra V50´n lyfte jag alltid med garagedomkraft på de befintliga fästena (plåten som sticker ner). På nuvarande V60 så testade jag samma och plåten vek sig, som den tydligen gjort även för andra.....
Jag placerar "pucken" alldeles innanför plåtkanten. Att använda en garagedomkraft mot en plåtkant känns inte som någon bra ide.
Användarvisningsbild
av frasse4
#1168342
Till farsans V50 köpte jag en ganska tjock gummipuck på Jula. Sedan sågade jag ett spår med fogsvansen så att plåtvecket gick i. Sedan körde jag garagedomkraften. Funkade kalas!
Dörrlås V-fram

Har indikering på att min förardör[…]

Lösa yttre backspeglar

För er som undrar är problemet lokaliser[…]

Dashcam i v90

Hej, lyfter tråden då jag tänkte[…]

Man kan ju prova att kontakta nån motor tidn[…]