Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Corfixen
#1165496
Fick idag hem min Polestar-vinge till min S60 R-Design 2015.

Hittar dock ingen monteringsanvisning, varken på nätet eller i Vida. Endast till Volvos egna större vinge.

Polestars kommer med förinstallerad dubbelhäftande tejp och spoilern i sig är rätt ihålig och har inga direkta ytor att limma på. Har köpt en tub med Sikaflex 552 + primer som jag hade hoppats skulle komma till användning.

Ska den verkligen sitta med endast dubbelhäftande tejp? Dåligt med instruktioner från Polestars sida...

Bild
av Corfixen
#1165788
TurboJonte skrev:Får jag fråga vart du köpte den?

Skickat från min LG-D855 via Tapatalk
Via min Volvohandlare. Artnr 39842814.
Derank skrev:är inte alla Polestarvingar tvådelade?

http://accessories.volvocars.com/sv-se/ ... 92659/2017
Inte till S60 vad jag vet. Du länkar till V60 och det är dessutom deras "läppar" som kommer i par. Polestar har även en riktig takspoiler till V60 och den är inte tvådelad.

Ingen här som har svar på min fråga?
av TurboJonte
#1165802
Ok! Vad fick du betala för den? Det är inte omöjligt att den sitter fast enbart med den dubbelhäftande tejpen, det är ordentlig vidhäftning i den! Har du monterat Polestars frontsplitters?

Skickat från min LG-D855 via Tapatalk
av Corfixen
#1165810
TurboJonte skrev:Ok! Vad fick du betala för den?
Alldeles för mycket. :lol:
TurboJonte skrev:Har du monterat Polestars frontsplitters?
Nope, tanken har absolut slagit mig att köpa dessa och montera, men ska snart montera coils och tror att den skulle bli lite väl låg i fram med dessa också. Så jag la pengarna på en ordentlig bakspoiler istället.

Kanske är så enkelt då att den bara sitter med tejp...
av LazerHawke
#1165869
Corfixen skrev:
TurboJonte skrev:Ok! Vad fick du betala för den?
Alldeles för mycket. :lol:
TurboJonte skrev:Har du monterat Polestars frontsplitters?
Nope, tanken har absolut slagit mig att köpa dessa och montera, men ska snart montera coils och tror att den skulle bli lite väl låg i fram med dessa också. Så jag la pengarna på en ordentlig bakspoiler istället.

Kanske är så enkelt då att den bara sitter med tejp...
dubbelkolla med Volvo ÅF innan du ger dig på det så du inte gör nåt galet :/
av Corfixen
#1165945
LazerHawke skrev:dubbelkolla med Volvo ÅF innan du ger dig på det så du inte gör nåt galet :/
Har redan kollat med min Volvohandlare ett antal gånger och de kan inte få fram nåt konstigt nog...
Agneo skrev:Den sitter bara med dubbelhäftande tejp!
Gör rent ordentligt innan bara!
Tusen tack för svar! Får bli så då. :D
av Rudolfs
#1167429
Corfixen skrev:
LazerHawke skrev:dubbelkolla med Volvo ÅF innan du ger dig på det så du inte gör nåt galet :/
Har redan kollat med min Volvohandlare ett antal gånger och de kan inte få fram nåt konstigt nog...
Agneo skrev:Den sitter bara med dubbelhäftande tejp!
Gör rent ordentligt innan bara!
Tusen tack för svar! Får bli så då. :D

Sätt den nu rätt och inte som den R designen har gjort som låg ut på blocket

https://www.blocket.se/halland/Volvo_S6 ... ?ca=11&w=3

Hej, jag letar efter en lämplig bil till fami[…]

har du provat göra rent sensorn i LMM? an[…]

Köpråd

Jag kör V60 D4, på 70/80 väg 0.42l[…]

Löjliga priser XC70

Det är inte bara den branschen. Jag uppdatera[…]