Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av CBSN
#1160047
Hej,
Som rubriken antyder behöver jag några råd inför kommande köp av begagnad V60. Har en budget på max 200000 och vill helst ha en V60 D4 Momentum. Max 5000 mil. Har hittat en från 2014 som uppfyller dessa krav, men tänker att den då nästan är 3 år. Har också sätt att man nu säljer T3 nya ganska billigt (229K), dock inte momentum.

Tacksam för tips i djungeln av begagnade och nya bilar. Vad är bästa köp enligt er?
Användarvisningsbild
av fjohan82
#1160079
Ny bil ger ju andra garantier än en beggad. Sen bör du ställa dig frågan om hur långt du kör varje år, en diesel brukar inte trivas med korta sträckor och enbart typ 500 mil/år...
Jag går haft min D4 aut. i exakt 1 månad och har kört 300 mil. Toknöjd!
Användarvisningsbild
av joel80
#1160123
3 år är inte så mycket.. Nästan alla tjänstebilar has ju på 3 år, och hittar man en 3-åring med bara 5k mil kan det vara en bra affär.
Även om man inte får nybilsgaranti så har man många år kvar med maskinskadegaranti och bra försäkringsvillkor. På 3 år har bilen nog tappat 40-45% i värde i allafall.. Det är en rätt saftig peng du "sparar" på att inte köpa helt ny. Klart det är en härlig känsla med helt ny bil.. Men bara att köra ut från bilhallen kostar säkert 50k i direkt värdeminskning. ;)
Användarvisningsbild
av Derank
#1160124
Jag hade utan tvekan gått på en ny T3a, den 2,0 liters spisen går riktigt fint, och den går ännu bättre när du tryckt in 236HK och 360nm med en PPC. Har en kollega nu som ska privatleasa en sådan som vi ska leka lite med senare.

Walt (Disney) https://www.google.com/[…]

Lägg dig under bilen m hasplåten borta,[…]

På frugans förra bil (VW Passat 04 AWT […]

Uppdatering på den trasiga "bränsl[…]