Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Stasse006
#1159193
Hej på er!

Min första tråd här, hoppas på lite hjälp eller om någon har varit med om något liknande. Har en v60cc D4 -16, uttagen juli -15. Upptäckte i februari -17 spricka i keyless handtaget på passagerardörren, tog detta med volvo och hoppades på nybilsgarantin, tyvärr verkar inte mycket ingå i den. Hittade i förra veckan en spricka även på förarsidan, någon annan som varit med om något liknande? Känns ju som kvalitets problem? Vad göra?
Mvh Stasse006!
Senast redigerad av 1 Stasse006, redigerad totalt 0 gånger.
#1159204
Har också fått en spricka i mitt handtag på förardörren men min garanti har gått ut.
Användarvisningsbild
av CabBO
#1159225
Självklart skall det åtgärdas på garantin. Det verkar ju vara fabrikationsfel då inte bara ett, utan två handtag har en spricka.
Hur ser sprickan ut som du fått?
#1159307
Stasse006 skrev:Hej på er!

Min första tråd här, hoppas på lite hjälp eller om någon har varit med om något liknande. Har en v60cc D4 -16, uttagen juli -15. Upptäckte i februari -17 spricka i keyless handtaget på förardörren, tog detta med volvo och hoppades på nybilsgarantin, tyvärr verkar inte mycket ingå i den. Hittade i förra veckan en spricka även på passagerarsidan, någon annan som varit med om något liknande? Känns ju som kvalitets problem? Vad göra?
Mvh Stasse006!
självklart gäller nybilsgarantin:

Volvo Cars ger två års garanti på nya bilar

När du köper en ny Volvo ingår alltid nybilsgaranti i två år. Garantin gäller bilen och den utrustning som följer med i köpet.

Nybilsgarantin täcker bilen och den utrustning som ingår i köpeavtalet. Den täcker inte utrustning som har särskild garanti. Garantin gäller fel som finns redan vid leverans, eller som uppstår under garantitiden.

Nybilsgaranti ingår vid köp av en ny Volvo och gäller i två år från köptillfället. Garantin lämnas av det företag som sålt bilen och gäller därefter oavsett vem som är ägare de följande två åren.

Om du som köpt bilen vill reklamera fel på bilen måste det göras inom 14 dagar från det felet upptäckts eller borde ha upptäckts. Säljarens ansvar är att utan kostnad rätta till felet inom rimlig tid efter reklamationen.


Fortsätter de krångla hänger du ut dom här.

Hade min V70 på verkstaden idag och fick e[…]

Uppföljning mjukvara 2024

Jag fick ner version 3.0.3 till min bil idag. Ska […]

Minirecension av kina DICE

Jag kör med VIDA med denna kabeln - 256kr ink[…]

Xc70 koppling brand

Låt någon från en oberoende firm[…]