Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Rillee
#1159833
Men så är detta en heico stylad xc60 gör ju lite
Användarvisningsbild
av grillchips
#1159918
Heico har då inte gjort mycket snyggt, alls. Här har vi den original istället.
Bild
av grålle1
#1159963
Less is more!! :-)-)
Sååå snygg!!
Användarvisningsbild
av PaNi
#1160901
På bilderna ser det ut som axeln till bak-torkaren kommer ut genom glaset i bakrutan och inte under glaset som på gamla XC60. Innebär det att nya XC60 inte har laminerat glas i bakrutan även om man väljer laminerade rutor som tillval? Har för mig att jag hört att V90 inte har laminerad bakruta på grund av torkarens axel.

Stort minus i så fall. Ingen större idé att ha laminerade rutor om inte alla är laminerade. Lite som att sätta i extra kraftiga lås i entrédörren och lämna altandörren öppen. :(
Användarvisningsbild
av Derank
#1160991
är det nån som vet vilken teknik som används i de nya torkarbladen till XC60 och var man kan läsa mer om det, det ska tydligen vara inbyggd spolning i bladen typ. Var liet nyfiken bara hur man fått till det, någon?
Användarvisningsbild
av Ilduce77
#1160999
PaNi skrev:På bilderna ser det ut som axeln till bak-torkaren kommer ut genom glaset i bakrutan och inte under glaset som på gamla XC60. Innebär det att nya XC60 inte har laminerat glas i bakrutan även om man väljer laminerade rutor som tillval? Har för mig att jag hört att V90 inte har laminerad bakruta på grund av torkarens axel.

Stort minus i så fall. Ingen större idé att ha laminerade rutor om inte alla är laminerade. Lite som att sätta i extra kraftiga lås i entrédörren och lämna altandörren öppen. :(
Är anledningen inte att man ska ha en ruta som man kan slå sönder, för att kunna ta sig ut?

Har för mig att jag läst det någonstans, men vet inte var..
av para
#1161002
Derank skrev:är det nån som vet vilken teknik som används i de nya torkarbladen till XC60 och var man kan läsa mer om det, det ska tydligen vara inbyggd spolning i bladen typ. Var liet nyfiken bara hur man fått till det, någon?
Så är det nog på alla 90 bilarna. Har det iallafall på min V90
Användarvisningsbild
av Derank
#1161004
Ok, det viiste jag inte, är det speciella blad el hur funkar det? nyfiken bara hur de löst det

Ähh, kan ju kolla på Måndag iofs på kollegans tjänstepulka,
Exportera bil till Tyskland

Våran valuta har blivit Kalle anka pengar..[…]

Byta framsäten i XC90

Stolarna i XC40, XC60 och kanske även i XC60 […]

Lättast är nog att börja med att […]

Det sitter ett fjäderclips på det inre […]