Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Geoham
#1157478
Hej,

Har beställt en xc60 classic Summum och har haft sjukt svårt att bestämma färg och interiör. Sista ändringsdatum är den 15e mars och jag mailade säljaren nyss att jag vill ändra färg på bilens exteriör samt interiör. Exteriören blir osmium grey istället för rich java och interiören ändrade jag också. Till bilen har jag avior 20 fälgarna på sommaren samt Talitha 20 glossy Black på vintern. Hittade en video på Youtube på en xc60 med EXAKT likadan exteriör och interiör, även med avior fälgarna: m.youtube.com/watch?v=4XVwyZ_GyVY&t=29s
Vad tycker ni och hur har ni valt?

/Georges
Användarvisningsbild
av Ilduce77
#1157488
Jag har Rich Java och skulle jag valt någon annan färg, så hade jag valt osmium Grey.. Din bil blir snygg!

Jag hade dock valt svart inredning, både klädsel och tak.

Satt i en S90 häromdagen, med beige klädsel och där var förarsätet redan missfärgat och såg skitit ut. Blåa jeans har färgat av sig på min släktings passat, med vita skinnsäten.

Snyggt när det var nytt, men trist nu..

Angående taket hade jag också valt svart. Jag har det nu och det ger en lite lyxigare känsla, mer instängd och kompakt, om man gillar det.

Men framförallt tåligare mot smuts. I alla fall jag kör någon låda då och då och ibland drar det i taket när man lastar. Min mondeo som jag hade innan hade ljusgrått tak och där fanns vissa små svarta/smutsiga streck.

Jag är väldigt försiktig när jag lastar och är pedantisk med mina bilar, så det är inte någon slit och släng-lastning jag ägnat mig åt..
av KrilleW
#1157516
Svart metallic, svart klädsel och svart innertak. Helt i min smak :)
Användarvisningsbild
av MartinS
#1157517
Lika väl som att man städar hemma går det ju att tvätta av sin bilstolar någon gång då och då....
av AllramEest
#1157526
Jag hade också valt en mörkare inredning. Inte nödvändigtvis för att det är snyggare utan för att det är mer praktiskt.
Förra XC60in hade ljus klädsel och den fick jag putsa ofta! Jag tycker det är fräscht och luftigt med ljus men frågan är hur många vändor med borste o svamp klädseln tål innan man har nött bort färgen? Jag rengjorde förarstolen en gång per månad. Jeans färgar av sig nåt grymt!
Användarvisningsbild
av Ilduce77
#1157579
Geoham skrev:Är det så illa med beige klädsel? Bytte taket till svart ..
Är inte jättekunnig i Volvos olika sätesklädslar.. Är det helskinn du tänkt i beige eller blandning med Alcantara?

Om det är helskinn, så är det väl lite mer tåligt och går att torka och putsa, men är det Alcantara på sittdelen, så hade jag valt svart alla dagar i veckan. Dels för avfärgning från tex jeans, men om du skulle spilla minsta lilla så är det nog en fläck som kommer synas..
Användarvisningsbild
av CabBO
#1157591
KrilleW skrev:Svart metallic, svart klädsel och svart innertak. Helt i min smak :)
Det låter ju som min V60 CC :D
Användarvisningsbild
av CabBO
#1157593
Jag hade en C70 MY08 innan och där var det calcite fägad klädsel. Jättesnyggt till magic blue metallic färg på karossen.
Problemet var att hålla fläckar, smuts och så lite slitage som möjligt från dom sätena. För fläckarna syntes väldigt tydligt.
Calcite färgad klädsel är ju ljusare än beige, men fläckar syns tydligare ju ljusare klädsel du har. I snygghets faktor ligger
ljus klädsel ett steg före mörk. I praktisk faktor ligger mörkt långt före ljus klädsel.
av Geoham
#1157620
Jag fegade. Valde det praktiska och bytte till svarta sportstolar, svart tak och behöll inscription walnut dekor. Gillar beige stolarna mer men jag har två småbarn och jag vågar inte helt enkelt!

Jag syftar på resonemanget som somliga sl&a[…]

Kan det vara fel på vevaxelgivaren? Lå[…]

Först måste du ta bort den beiga plaste[…]

Tänk den dag det kunde bli så att bilti[…]