Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av nielsthorsen
#1157144
Hej. Jeg skal ud at anskaffe mig 4 nye sommerdäck til min V60 my13. Har tidligere brugt Pirelli men vil gerne pröve noget andet. Er der nogen däckfabrikater i har specielt gode erfaringer med? Det er 215/50 17.
av Daniel73
#1157191
Goodyear efficientgrip performance

Riktigt bra och rullar lätt.
av Pvpjtgb
#1157220
Jag har 205/60-16 däck på V60n, och original Michelin däcken har jag på ena hjulparet, behövde köpa nya på andra hjulparet och köpte nya pirelli p7 cinturato som legat bak sedan dess och de är redan slut, klarade inte 1400 mil. Märkligt att Michelin håller dubbla milen och dessutom suttit fram sista bytet.
Pirelli däcken, de rullade helt ok men det blir Michelin eller Continental nu till våren.
Det var knappt någon prisskillnad mellan Conti och Pirelli när jag kollade hos däckfirman senast.(1780:- Pirelli P7 Cinturanto versus 1940:- Conti Premium Contact 5)
Användarvisningsbild
av Perra83
#1157230
Just dessa Pirelli och även deras RFT däck är inte de bästa. Hur många som helst som fått pyspunka på dom.
Ja hade Continental Sport Contact 3 i 18" på gamla V60n och dom slets inte mycket på två säsonger.
av nielsthorsen
#1157281
Mine Pirelli P7 på forhjulene blev slidt på de indvendige skuldra. Det er icke sket med mina Bridgestone vinterdäck. Så det bliver icke Pirelli igen. Går nock efter Conti.


Sent from my iPad using Tapatalk
Användarvisningsbild
av TommyP86
#1157287
Conti är bra, jag tycker sport contact 3 låter lite mycket, kanske 5 är tystare.
Annars har jag bra erfarenhet av dunlop sport maxx rt om det är ett alternativ. Tysta, riktningsstabila och bra grepp.
Användarvisningsbild
av epostaren
#1157330
Jag är mycket nöjd med mina Goodyear efficientgrip performance. Bästa o tystaste däck jag någonsin haft. Bild När jag tittar i min bränslekalkyl, så ser jag faktiskt en skillnad i bränsleåtgång före och efter däckbytet till Goodyears fördel.
av nielsthorsen
#1157333
Tak for svarene. Det kunne se ud som om Goodyear er et godt alternativ. Jeg kunna dog väre bekymret for "häl tå" (heder det så på svensk) fordi där i däckmönstret er de store klodser i sidan af slidbanen.


Sent from my iPad using Tapatalk

Kommer ställa till mycket när dom st&aum[…]

MartinS V60 D4 R-Design

Sedan är det ju faktiskt lite skoj att meka s[…]

Det här är en helt annan värld &aum[…]

Har kört 200 000 mil med sin Tesla Rekordbil[…]