Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av LasseW
#1158065
Ringde Volvos kundtjänst i går och fick ett svävande svar som gick ut på att problemet nog inte låg i min bil utan att det troligen låg i molnet. Dom bad mig återkomma om några dagar om problemet kvarstod.

Frågan är om Internet Kartan fungerar för vissa och inte fungerar för andra. Hur kan det komma sig? Är problemet relaterat till 60-serien eller finns det även i de andra serierna med Sensus?
Användarvisningsbild
av drawman
#1158083
Jag har problem med min V40 -16, min kollega har problem med sin S80 Classic -16 med internetkartorna!
Användarvisningsbild
av TommyP86
#1158190
Det är nog så enkelt som att vissa bilar har mjukvara som pekar fel. Vissa har kanske fått uppdateringar med ny och gammal adress, andra har gamla adressen. Bara gissning dock.
av THX138
#1158419
I min bil har det fungerat hela tiden denna tråd varit uppe provade senast idag och då funkade internetkartan
Är ny på detta forum jag har en MY14 S60 D4
Får ej till röststyrningen på min internetkarta är det bara på Sensus navigation det går att använda
Användarvisningsbild
av MartinS
#1158488
Kom inte internetkartor på MY15?

Uppgradera så lär det funka. Min MY16 fungerar fint som fick sensus uppgraderad i september.
Användarvisningsbild
av Blixnabb
#1158495
Nu är det fixat, ÅF körde in en uppdatering, synd att de inte gjorde det från första början på servicen för någon vecka sedan...


Skickat från min iPad med Tapatalk
av THX138
#1158516
MartinS skrev:Kom inte internetkartor på MY15?

Uppgradera så lär det funka. Min MY16 fungerar fint som fick sensus uppgraderad i september.
Jo det kom efter My 14 min bil är uttagen 2013 men alla bilar med sencus connect kan uppgraderas My 15
Det laddas med sensus upgrade 1346-1420
ICM/IHU uppgradering Sensus connect VO 31439153 (några fler appar samt Wi-FI samt verkstadsbokning) som många redan har beskrivit i forumet
sedan kan man uppgradera till internetkartan med benämning Ihu internet map a med nummer 31438319 har ej sett det beskrivits här förr så det kanske har varit bättre med en egen tråd men det kanske kan hjälpa någon vet ej om det är samma till alla 60 och 70 modeller :D
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
Dörrlås V-fram

Jo, det var ett kabelbrott. Den klassiska grö[…]

Hej, jag letar efter en lämplig bil till fami[…]

har du provat göra rent sensorn i LMM? an[…]

Köpråd

Jag kör V60 D4, på 70/80 väg 0.42l[…]